Zorgkundige

Misske
Topic Starter
Berichten: 20

Zorgkundige

#1 , 03 mar 2009 18:12

Mijn dochter is maandag aan de slag gegaan als zorgkundige in Sint Niklaas (wij zijn wonende in Lokeren).
Ze beluisterd, na het werk gisteren (maandag dus), haar voicemail, en er is een boodschap ingesproken dat er een plaats vrijkomt hier in de RVT te Lokeren .
Mijn vraag is de volgende.
Kan ze zomaar switchen ?
Ze heeft voorlopig in Sint Niklaas nog niks ondertekend.
Ik heb vernomen dat ze toch moet opletten want ze heeft een mondelinge overeenkomst gesloten. Als ze schriftelijk/mondeling ontslag zou nemen ofzo, dat ze schadevergoeding zou moeten betalen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 05 mar 2009 10:44

“Art.12. Bij ontstentenis van een geschrift, is het getuigenbewijs toegelaten ongeacht de waarde van het geschil.”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

‘is maandag aan de slag gegaan‘ houdt in dat de arbeidsovereenkomst gesloten is,ook al is dit (voorlopig) slechts mondeling.

“Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet. Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun WEDERZIJDSE toestemming of op gronden door de wet erkend...”(Burgerlijk Wetboek).

Probeer de arbeidsovereenkomst met wederzijdse toestemming te beëindigen. Blijkt dit niet mogelijk dan kan u enkel nog opzeggen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Misske
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 05 mar 2009 22:17

Probeer de arbeidsovereenkomst met wederzijdse toestemming te beëindigen. Blijkt dit niet mogelijk dan kan u enkel nog opzeggen.
Dank voor het antwoord.
Zoals vermeld in uw antwoord, is mijn dochter kunnen veranderen van job door onderlinge toestemming.
Nogmaals dank.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”