niet nakomen van schriftelijke belofte contrakt!!!!dringend

heavenlysaints
Topic Starter
Berichten: 2

niet nakomen van schriftelijke belofte contrakt!!!!dringend

#1 , 02 mar 2009 21:26

hallo heb een vraagje
ik werk nu ruim 4 maanden voor een interim kantoor bij een firma
in diepenbeek als chauffeur/plaatser van meubelen.
ik zou van de baas vandaag 2/03/2009 een contrakt onbepaalde duur
krijgen.
op 20/20/2009 heeft de baas me dit schriftelijk op papier gezet.
waardoor ik een week moest thuis blijven omdat mijn bijrijder op verlof was en er te weinig werk was.
en ben vandaag dus gaan werken heb om stipt 7:38u ingetikt met mijn bedrijfs badge.
werkuren zijn van 08:00u tot 16:50.
en na einde werkdag werdt ik bij hem geroepen dus ik met de gedachte dat ik mijn contrakt moest gaan tekenen.
omdat hij me eerst mondeling die belofte heeft gedaan en dan nog eens schriftelijk.
en nu komt hij deze belofte niet na??
en werdt mij voorgesteld om nog een week interim te doen.
omdat ze nog niet de nodige dimona aangifte hebben kunnen doen :roll:
dus heb ik zo het gevoel dat er of geen vast contrakt gaat komen of dat ze serieus met men voeten aan spelen zijn.
ook heeft het interim kantoor waar ik voor werk adecco me niet op de hoogte gesteld gehad dat ik 1 week niet moest gaan werken.
en ook hebben ze me niet gezegt dat ik vandaag terug onder een interim contrakt val.
heb dus totaal niets vernomen van het interimkantoor adecco.
enkel dus vandaag van mijn werkgever vernomen dat ik vanaf vandaag dus nog 1week met interim contrakt zou moeten werken.
nu is mijn vraag aangezien de hele niet nagekomen beloftes ben ik niet meer gemotiveerd om bij deze firma te blijven werken.
en wil of zou ik graag weten of de baas mij een verbrekings vergoeding moet betalen als hij zijn schriftelijke belofte van het verkrijgen van een contrakt onbepaalde duur niet nakomt.
als ik hem morgen voor het blok zet en hem zeg dat hij me verplicht is
onmiddelijk een contrakt te laten ondertekenen.
heb ook nog geen interim contrakt toegestuurd gekregen voor deze werk week
mvgrt penders eddy.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 02 mar 2009 22:14

Ik zou eerst eens informeren bij je interimkantoor hoe het nu zit met dat week contract.

Dan zou ik ook aan hen duidelijk maken dat je een vast contract ging worden aangeboden doch dat er nu een probleem lijkt? (bezorg hen een copietje van dat document)

Laat hen eerst eens rustig informeren bij dat bedrijf.

Het is perfect begrijpbaar dat je je momenteel een beetje bedrogen voelt, maar vergeet niet dat er momenteel een crisis is... Zelf stampvoetend bij de baas binnentrekken lijkt me nu niet bepaald carrierebevorderend. Laat het interimkantoor doen waar het voor dient en waar het ervaring in heeft: bemiddelen tussen werkgever en werknemer.

Is natuurlijk enkel mijn idee..

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 03 mar 2009 17:50

U werkgever is trouwens het interimbureau niet de plaats waar u nu interimarbeid verricht

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”