ontslag tijdens tijdskrediet

doordenkertje
Topic Starter
Berichten: 6

ontslag tijdens tijdskrediet

#1 , 02 mar 2009 14:30

Kan iemand me meer info geven over de opzegtermijn (in dit geval 3maanden) tijdens tijdskrediet ?
Met andere woorden, als je als bediende je ontslag geeft tijdens je tijdskediet, moet je dan je opzegtermijn doen na het tijdskrediet OF vervalt het tijdskrediet OF of vervalt de opzegtermijn OF ... ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 04 mar 2009 13:48

“Art.38. § 1. De werknemer kan de overeenkomst opzeggen tijdens de schorsing van de uitvoering daarvan, als bedoeld in de artikelen 28, 1°, 2° en 5°, 29 en 31.Bij opzegging door de werknemer gegeven vóór of tijdens de schorsing, loopt de opzeggingstermijn tijdens die schorsing.”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Tijdskrediet behoort niet tot voornoemde artikelen.

Of hieruit dient afgeleid dat de werknemer de overeenkomst NIET kan opzeggen tijdens de schorsing van de uitvoering daarvan wegens tijdskrediet is niet duidelijk,maar lijkt mij onwaarschijnlijk.

Zie ook : 19 DECEMBER 2001. - Collectieve arbeidsovereenkomst nr. 77bis van 19 december 2001, gesloten in de Nationale Arbeidsraad, tot vervanging van de collectieve arbeidsovereenkomst nr. 77 van 14 februari 2001 tot invoering van een stelsel van tijdskrediet, loopbaanvermindering en vermindering van de arbeidsprestaties tot een halftijdse betrekking.

Ook deze CAO bepaalt hierover niets
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

doordenkertje
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 16 mar 2009 15:07

Bedankt voor uw antwoord, al weet ik er niet veel meer mee.

Mijn werkgever zelf beweert dat ik na mijn tijdskrediet mijn 3 maanden vooropzeg alsnog moet doen.

Reclame

EllenP
Berichten: 3

#4 , 03 okt 2010 12:36

Hallo,

Over deze specifieke wetgeving kan ik je niet veel verder helpen, ik zou dit eens bij de overheid bevragen of de documenten van het tijdskrediet grondig doornemen.

In het kader van mijn thesis ben ik op zoek naar personen die zich in hun opzegtermlijn bevinden.
Dit kunnen zowel personen zijn die van job veranderen als personen die hun ontslag hebben gegeven of hun ontslag hebben ontvangen.

Gelieve deze vragenlijst in te vullen als je je in je opzegtermijn bevindt of als je de opzegtermijn net achter de rug hebt.
Geef deze website aan zoveel mogelijk personen, familie of vrienden door. Het is een kleine moeite maar helpt mij alvast een heel eind verder.

http://www.thesistools.com/vragenlijstopzegtermijn" onclick="window.open(this.href);return false; (algemeen wachtwoord: b2g98)

Mocht je nog vragen hebben, aarzel niet om mij te contacteren!

Groeten, Ellen Peeters (EllenR.Peeters@ugent.be)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 03 okt 2010 21:18

Bedankt voor uw antwoord, al weet ik er niet veel meer mee.

Mijn werkgever zelf beweert dat ik na mijn tijdskrediet mijn 3 maanden vooropzeg alsnog moet doen.
toch niet, je vooropzeg wordt niet geschorst

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”