ontslag vraagje

veveken
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag vraagje

#1 , 25 feb 2009 14:35

ik kreeg gisteren telefonisch te horen dat ik vanaf vandaag niet meer de baan op moet gaan (ben verkoper maar met vast maandloon)

ik zou 3 maanden uitbetaald worden (ik werk er juist 1 jaar)

Indien ik ontslagvergoeding krijg, mag ik dan reeds een nieuwe job aannemen in deze 3 maanden?

Morgen dien ik de wagen en materiaal naar de firma terug te brengen, ik ontving ook nog géén aangetekende brief , is dit geldig als ze mij die morgen in de hand geven?

thx voor een antwoordje

grts veveken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paling
Berichten: 280

#2 , 25 feb 2009 18:32

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 04:11, 1 keer totaal gewijzigd.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 02 mar 2009 11:05

“Art.37...Indien de opzegging uitgaat van de werkgever, kan de kennisgeving van de opzegging, op straffe van nietigheid enkel geschieden hetzij bij een ter post aangetekende brief die uitwerking heeft de derde werkdag na de datum van verzending...Art.39.§ 1. Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan is de partij die de overeenkomst beëindigt zonder dringende reden of zonder inachtneming van de opzeggingstermijn vastgesteld in de artikelen 59, 82, 83, 84 en 115, gehouden de andere partij een vergoeding te betalen die gelijk is aan het lopend loon dat overeenstemt hetzij met de duur van de opzeggingstermijn, hetzij met het resterende gedeelte van die termijn...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Indien uw werkgever opzegt zonder inachtneming van de opzeggingstermijn of met uitdrukkelijke ontheffing tijdens die opzeggingstermijn bij hem te presteren,dan kan u gedurende die termijn een nieuwe arbeidsovereenkomst sluiten met een andere werkgever.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”