Vaststelling schade na inleveren bedrijfsvoertuig

BartMoey
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vaststelling schade na inleveren bedrijfsvoertuig

#1 , 09 feb 2022 15:41

Beste,

bijna 3 weken geleden leverde ik mijn bedrijfsvoertuig in. De vaststellingen werden ter plaatse gedaan door mijn verantwoordelijken. Enkele zeer lichte krassen in de carosserie werden vastgesteld. De vaststelling werd door beide partijen voor akkoord ondertekend. Nu pas (2,5 weken later) krijg ik telefoon van mijn verantwoordelijke om te zeggen dat ze 3 gaatjes in de zetels hebben gevonden en ze voor alle 3 de gevallen appart een franchise van €250 aanspreken en er dus in totaal hiervoor €750 van mijn laatste loon zal worden afgehouden. Kan dit zomaar gezien de vaststelling al ondertekend werd? Indien dit dan kan waarom worden er dan voor zo een kleine schadegevallen hier 3 franchises aangesproken?
Wat kan ik hieraan doen want ik vind dit toch wel wat overdreven...

mvg,

Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 feb 2022 16:28

Dat komt omdat het aanzien wordt als 3 schadegevallen, die op een ander moment hebben plaatsgevonden. Heb dat ook voorgehad maar dan voor de buitenkant. Na een zware discussie teruggebracht tot 1 schadegeval. Wagen was bij eerste keuring na inlevering met garagist en mezelf, zonder schade. 3 weken later, nadat hij in de garage van lease werd binnengebracht was er een pak schade.

lukasi
Berichten: 1147

#3 , 09 feb 2022 16:55

verwijs naar de tegensprekelijke opgestelde en gehand tekende PV van vaststellingen en dat je geen controle hebt op hetgeen gebeurde in tussen tijd met de wagen.
Eis dat je volledig loon wordt uitbetaald of dat je ze graag zie op de rechtbank.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 09 feb 2022 18:08

Is pas nadien retour gegaan naar de leasing-maatschappij waarschijnlijk , en daar nog eens bekeken :?:

Intussen klassiek onderdeeldeel van het verdienmodel aldaar:
Op geretourneerde wagens in het absurde "schadegevallen" zoeken

Sirkii
Berichten: 5417

#5 , 09 feb 2022 19:37

Dit mag wettelijk niet van je loon afgetrokken worden. Voorts idd extra schade na ondertekende verklaring weigeren.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”