Datum ontslag

fdevlem
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Datum ontslag

#1 , 27 jan 2022 14:29

Op 26 november om 17 uur krijg ik telefoon van werkgever die me meldt dat ik maandag 29 november tegen 9 uur op kantoor verwacht word; bij het thuiskomen blijk ik in de onmogelijkheid te zijn nog op werkgever server in te loggen.

Maandag 29 november tegen 9 uur ga ik naar filiaal Aalst en vraag wat de bedoeling is; na veel aandringen wordt uiteindelijk gezegd dat werkgever mijn ontslag geeft maar hij de documenten niet bij zich heeft; wordt opgestuurd, zegt hij. Ik dien wel auto, laptop, gsm, tankkaart … meteen af te geven wat mij, vrij agressief, wordt duidelijk gemaakt.

Op 30 november overhandigt de postbode me aangetekend schrijven, Overeenkomst tot conventionele vrijstelling van prestaties gedurende opzegtermijn, zonder aftekenen. Daarop staat datum van aangetekend ontslag 29/11/2021, ook al heb ik nog geen ander aangetekend schrijven dan dit ontvangen en dat opzegtermijn begint te lopen op 06/12/2021.

Ik stuur een aangetekend schrijven naar mijn werkgever op 05/01/2022, waarin ik de conventionele vrijstelling van prestaties gedurende opzegtermijn betwist + mijn C4, concrete reden/motivering van ontslag en Outplacementvoorstel vraag tegen 15/01/2022.

Op 21/01/2022 krijg ik van werkgever een aangetekend schrijven met daarin melding dat motivering later volgt + de C4 die plots als datum van ontslag 26/11/2021 vermeldt.

Kan dat zo maar of moet ik hierop reageren en zoja, hoe?
F

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding