Afrekening onkosten na interimperiode

Lelly
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Afrekening onkosten na interimperiode

#1 , 21 dec 2021 18:02

Beste

Enkele maanden geleden was ik aan het werk bij werkgever X. Daar was ik tewerkgesteld via een interimkantoor.

Nu, het was de bedoeling om daar een x aantal maanden via interim te werken om daarna vast in dienst te gaan.

Na 1 week merkte ik echter dat het niets voor mij is. Gezien ik met weekcontracten werkte, kon ik direct opzeggen. Ik weet het, niet ethisch correct, maar ik zag er echt tegenop om te gaan werken…

Nu krijg ik wel een afrekening van de onkosten. Dit voor gemaakte brandstofkosten (met hun tankkaart) voor beroepsdoeleinden en de 2 dagen interne opleiding.

Kunnen ze dit zomaar eisen dat ik dit voldoe? In principe werkte ik voor het interimkantoor…

Iemand die mij kan helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 dec 2021 19:43

Nee, natuurlijk kan dit niet. Dan hadden ze je maar geen week contracten moeten geven. En zelfs dan nog, ook met een contract van onbepaalde duur ben je de eerste maanden heel snel weg.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 22 dec 2021 11:43

Dat is het risico van dat bedrijf als ze met interim op weekbasis werken.
Het mes snijdt aan 2 kanten, en dat beseffen veel bedrijven niet...

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”