Contract getekend met niet-concurrentiebeding maar nog niet begonnen.

RuudV
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Contract getekend met niet-concurrentiebeding maar nog niet begonnen.

#1 , 05 okt 2021 16:41

Hallo,

Ik heb recent een contract getekend bij bedrijf 1 en dit omvat een niet-concurrentiebeding. Startdatum is 6 december.

Echter heb ik ondertussen bij een ander bedrijf, bedrijf 2, een job gevonden die veel beter bij me past qua inhoud en jobomschrijving.

Kan ik gewoon in onderling overleg er hier proberen uitkomen met bedrijf 1 waar ik reeds getekend hebt?
Indien niet stuur ik een aangetekend schrijven met opzegtermijn van 1 week.
Wat als ze lastig doen? Kan ik nog om het niet-concurrentiebeding heen?

Job is zelfde (Project manager) maar bedrijven zitten in totaal verschillende industrie en hebben zeker niet dezelfde klanten maar zijn beiden wel globaal.

Bedankt alvast.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2321
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 okt 2021 17:02

Concurrentiebeding moet voldoende specifiek zijn qua activiteit en sector.

Bovendien vermoed ik dat ze zelf wel van het concurrentiebeding zullen afzien. Ze gaan je niet gedurende maanden uitbetalen, als je er nog niet gewerkt hebt. Je hebt zelfs nog geen kans gehad om vertrouwelijke informatie te verkrijgen.

RuudV
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 okt 2021 17:12

Concurrentiebeding moet voldoende specifiek zijn qua activiteit en sector.

Bovendien vermoed ik dat ze zelf wel van het concurrentiebeding zullen afzien. Ze gaan je niet gedurende maanden uitbetalen, als je er nog niet gewerkt hebt. Je hebt zelfs nog geen kans gehad om vertrouwelijke informatie te verkrijgen.
Bedankt, dus ik kan best proberen in onderling overleg de arbeidsovereenkomst te verbreken?
Indien we er niet uitkomen kan ik nog altijd een aangetekend schrijven sturen?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2321
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 okt 2021 17:17

Ja, en hoe sneller hoe beter. Zo kan de werkgever naar iemand anders op zoek gaan en heeft hij intern nog niet te veel in gang gezet voor je introductie.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”