Dag Iedereen,
3 jaar terug begon ik te werken in een hotel als nachtreceptionist.
Toen Corona uitbrak moesten we aan de receptie plots beginnen werken in het restaurant en keuken.
Als nachtreceptionist moet ik nu een heel ontbijt klaarmaken + de receptiewerken.
Kan mijn baas dit zomaar doen ?
Ik werd aanvaard als nachtreceptionist maar moet nu al die taken extra doen.
Dit staat ook niet zo vermeld in mijn contract.
Ik weet dat op sommige plaatsen de nachtwaker het ontbijt maakt en klaarzet maar dit was niet de job waarvoor ik ben gegaan.
Hier zijn mijn vraag.
Indien ik mijn ontslag zou geven, kan ik dit als argument gebruiken?
Dat het niet in mijn contract word vermeld en ik niet akkoord ga met de extra taken die nu worden toegevoegd?
Bij de start was mijn takenpakket " ronde van hotel en bijgebouw, in en uitchecken van klanten. De afsluit van de dag, kassa tellen enz.. "
Nu behoord de keuken en het restaurant hierbij alsook opkuis van het restaurant en opdienen aan klanten.
Ik merk vooral dat de manager geld probeert uit te sparen en de " bediendes " van de receptie het arbeid werk te laten doen omdat ze een bediende niet zo makkelijk kan ontslaan daar we er al langer werken.
2de vraag. Kan ik van mijn baas eisen dat ze terug een kok aanvaard zoals het ervoor was zodat ik als receptionist niet in de keuken moet staan?
Alvast bedankt voor de info.
Met vriendelijke groet