nieuwe job na ziekte

wobble
Topic Starter
Berichten: 3

nieuwe job na ziekte

#1 , 06 feb 2009 19:45

probleem reeds opgelost, waarvoor dank.
Laatst gewijzigd door wobble op 02 mar 2009 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 06 feb 2009 19:52

Eerlijk antwoord?

Als het een job is die je dolgraag wil doen, begin die dan niet met een leugen. Wees eerlijk met je nieuwe werkgever en leg je ziekteperiode eventueel uit.

Ik weet dat ik klink als een eeuwige idealist, maar dat is wat ik zou doen.

Opzegperiode. Hangt een beetje af van je huidige baas, je nieuwe baas en je CAO.

Is je huidige baas bereid je onmiddelijk te laten vertrekken?
Is je nieuwe baas eventueel bereid om te wachten tot je opzeg voorbij is?
Wat staat er in je CAO ivm ziekte tijdens opzeg?

als je bent aangesloten bij een vakbond, misschien deze eens contacteren?

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 08 feb 2009 14:38

Ik ga ervan uit dat u thans een arbeidsovereenkomst voor werklieden hebt.

“Aert.38.§1...Bij opzegging door de werknemer gegeven vóór of tijdens de schorsing, loopt de opzeggingstermijn tijdens die schorsing...Art.39.§ 1. Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan is de partij die de overeenkomst beëindigt...zonder inachtneming van de opzeggingstermijn vastgesteld in de artikelen 59...gehouden de andere partij een vergoeding te betalen die gelijk is aan het lopend loon dat overeenstemt hetzij met de duur van de opzeggingstermijn, hetzij met het resterende gedeelte van die termijn.”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

‘8 DECEMBER 1992. - Wet tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens’(zie ook http://www.privacy.fgov.be/) verbiedt de over u opgeslagen gegevens in de bestanden van de onderscheiden instanties aan derden mee te delen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”