Jobaanbod

TheDuke
Topic Starter
Berichten: 19

Jobaanbod

#1 , 23 jun 2021 13:59

Ik heb een nieuwe job gevonden en de HR manager wil mij een "formal job offering" sturen per mail. Contract tekenen wil hij pas later als hij weet wanneer mijn opzeg bij mijn huidige werkgever afloopt.

Is zo'n aanbod bindend? Ik wil niet in een situatie belanden waar ik ontslag neem en dat zij van idee veranderen.

Mvg

Jeroen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 23 jun 2021 18:07

Ja, zo'n aanbod is bindend.
Maar zo'n aanbod kan ook opgezegd worden van de werkgever uit voor ingangsdatum van het contract met een termijn van een week (net zoals u ook een getekend contract kan opzeggen voor de ingangsdatum).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jun 2021 18:32

Als je geen vertrouwen heeft in je toekomstige werk gever ga er dan niet werken !!

Een job die u niet vertrouwd zal je nooit goed liggen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jun 2021 05:23

Ook als je nieuwe werkgever wel bereid zou zijn direct een contract te ondertekenen in plaats van een job offer, kan hij dat daarna opzeggen en je een week uitbetalen.

Een risico zit er dus altijd in.

lukasi
Berichten: 1141

#5 , 24 jun 2021 09:10

Daar zijn toch regeltjes voor ?
Je huidige werkgever kan je steeds vroeger laten gaan met onderling akkoord ( of beter zijn akkoord) maar als arbeider of bediende moet je X aantal dagen /weken /maanden blijven werken na je opzeg en dit in verhouding met het aantal dienstjaren.
De termijnen zijn vastgelegd in de wetgeving of was het nu per paritair nummer ???

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”