Werkhervatting voor afloop ziekte

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

Werkhervatting voor afloop ziekte

#1 , 14 jun 2021 13:06

Beste,

Sinds enkele weken ben ik door de huisarts thuisgeschreven omdat ik door ziekte niet kon gaan werken. Ik sta hierdoor al een 4-tal weken op de ziekenkas en wordt dus ook door hen uitbetaald. (vertrouwelijke moeten invullen wegens werk via interim)

Nu ben ik zelf al enige tijd op zoek naar nieuw werk en heb ik vandaag een aanbod gekregen om elders op te starten.
Het probleem waar ik nu mee zit is het volgende. Mijn ziekteverlof loopt nog tot 20/06, maar de opleiding voor de nieuwe job zou al starten op 16/06. Nu is het zo geregeld dat ik deze opleiding van thuis uit kan volgen en ik sowieso de eerste weken volledig van thuis uit kan werken, maar wel via interimcontracten natuurlijk.

Nu is mijn vraag, Kan ik mijn ziekteperiode zomaar laten 'inkorten'? En wat moet ik dan juist doen? Kan ik een 'bewijs werkhervatting' laten invullen door de nieuwe werkgever/nieuwe interimkantoor of moet dit door de vorige werkgever/interim gebeuren? Wie kan me helpen hiermee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 14 jun 2021 13:21

Euhm dien je je huidig werk niet eerst op te zeggen? opzegperiode? Ga jij of je nieuwe werkgever de schadevergoeding aan je huidige werkgever betalen?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 14 jun 2021 13:34

Euhm dien je je huidig werk niet eerst op te zeggen? opzegperiode? Ga jij of je nieuwe werkgever de schadevergoeding aan je huidige werkgever betalen?
TS werkt interim zo te zien, dus de kans is redelijk groot dat hij op dit moment geen arbeidsovereenkomst meer heeft.

Reclame

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jun 2021 14:41

Euhm dien je je huidig werk niet eerst op te zeggen? opzegperiode? Ga jij of je nieuwe werkgever de schadevergoeding aan je huidige werkgever betalen?
Ik heb dagcontracten, dus geen opzegperiode of vergoeding :)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”