Opzeg niet doen

Kloek
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

Opzeg niet doen

#1 , 17 mei 2021 18:10

Hey,

Ik heb mijn ontslag gegeven en heb 14 weken opzeg waar van ik maar een deel wil doen ifc een nieuwe job.

Werkgever houdt het been stijf.

Moet ik melden dat ik de opzegvergoeding dan gewoon wil betalen? Of wacht ik op een schrijven van hun kant ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 17 mei 2021 18:21

U wil afwijken van wat bepaald is dus u moet actie ondernemen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 18 mei 2021 19:19

Je kan ook bij nieuwe werkgever eens polsen of wat later beginnen echt een probleem is ...

Reclame

Epicuros
Berichten: 28
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 mei 2021 18:28

Indd, hetgeen Inazuma zegt.

Je kan de werkgever al op de hoogte brengen dat je op die datum gaat stoppen en hem de overige weken gaat uitbetalen.

Je kan ook plots stoppen en naar je nieuwe werkgever gaan (contractbreuk met als sanctie: schadevergoeding van overige weken bruto te betalen).

jmi17
Berichten: 116

#5 , 22 jun 2021 18:43

Ik zit in een soortgelijke situatie. Echter ben ik ziek tijdens mijn opzeg. Normaal zou deze verlengd moeten worden, maar dat lukt niet vermits ik start bij de nieuwe werkgever.

Dus is het mogelijk dat men vraagt om deze periode uit te betalen. Maar tijdens deze periode had ik ook betaald verlof.

Ik neem aan dat ik dat deel niet moet betalen vermits ik zonder ziekte ook niet gewerkt zou hebben?

Overigens heb ik al gemerkt dat collega's die ziek waren tijdens hun opzeg, hun termijn niet zagen verlengd worden of moesten betalen. Alleen ging dat over enkele dagen. Ik ben heel mijn opzeg ziek...

Omdat mijn aantal ziektedagen (ben statutair benoemd) ook op zijn en ik op dispo val (60% loon tijdens ziekte), veronderstel ik tevens ook dat ik maar 60% bruto loon dien terug te storten? Ik krijg immers ook maar 60% betaald.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”