opzegtermijn vervroegen door werkgever

nala77
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

opzegtermijn vervroegen door werkgever

#1 , 16 mei 2021 13:37

Hallo allemaal
Vorige week is mijn opzegtermijn van 13 weken ingegaan. (Ontslag op mijn initiatief omdat ik wat uitgekeken was op mijn job)
Omdat ik mijn job altijd graag gedaan heb en ook mijn opvolger op een goede manier wil laten starten wil ik mijn opzegtermijn ook gewoon uitdoen en alles netjes afronden en klaarmaken. Ik wil met een goed gevoel kunnen vertrekken.
Nu stuurt mijn werkgever aan op onmiddellijke stopzetting in onderling overleg. En dus ook geen loon meer per direct. Kan ik nu eisen dat ze mij toch nog uitbetalen voor de resterende 12 weken,
Oké het was mijn keuze om weg te gaan maar ze kunnen toch niet eenzijdig de opzegtermijn verkorten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2494
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mei 2021 14:22

Ofwel betaalt uw werkgever de rest van de opzeg termijn uit zonder prestaties ( wel op papier ); ofwel blijft u gedurende die periode betaald aan de slag.
In onderling overleg : opgepast RVA werkloosheidsuitkeringen.

Actie overlaten aan de werkgever.

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mei 2021 15:57

In deze context bestaat er niet zoiets als een tegenopzeg, waarbij de werkgever de termijn zou kunnen verkorten nadat jij je ontslag hebt gegeven.

Hij mag vragen om een kortere termijn overeen te komen. Je bent niks verplicht, en kan gerust laten weten dat je tevreden bent met de wettelijke opzegtermijn en je daaraan zal houden.

Als je een nieuwe werkgever hebt en het voor hem ook goed zou uitkomen om snel te beginnen, kan je dit overwegen.

Indien je werkgever doordat je je ontslag hebt gegeven echt die periode niet meer wil samenwerken, zal hij je inderdaad moeten uitbetalen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”