Ontslagbrief management overeenkomst

Brecht1984
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ontslagbrief management overeenkomst

#1 , 02 mei 2021 13:38

Hallo,

Ik ben momenteel een maand bezig als zelfstandige onder de vorm van een managementcontract om een kleine bedrijfsketen te runnen. De jobinvulling is compleet krankzinnig, veel te veel & te complex voor 1 persoon zonder opleiding. Ik schurk dan ook dicht tegen een burn-out aan & krijg weinig zaken klaar. Wat is de beste manier om de overeenkomst op te zeggen? (Standaard ontslagbrief bediende met aanpassing voor zelfstandige?)

Enkele contractuele vermeldingen:
"De overeenkomst kan door beide partijen worden verbroken rekening houdend met een verbrekingstermijn van drie maanden, ingaande op de eerste dag van de maand volgend op de maand waarin de opzegging is gebeurd."
"Onderhavige overeenkomst wordt van rechtswege als beëindigd beschouwd, in welk geval door Opdrachtgever geen enkele vergoeding meer verschuldigd is en door Uitvoerder geen prestaties meer moeten worden verricht:
- in geval van faillissement of kennelijk onvermogen van één der beide partijen;
in geval van ernstige wanprestatie of schending van één van de substantiële bepalingen van deze overeenkomst door één der partijen, indien 10 dagen na een schriftelijke ingebrekestelling, aan deze wanprestatie of schending niet verholpen wordt"
"De Uitvoerder verklaart, en de Opdrachtgever erkent, dat de Uitvoerder enkel aansprakelijk kan worden gesteld voor fouten in de uitvoering van zijn taak, welke rechtstreeks voortvloeien uit de geleverde prestaties."

Als deze job veel te veeleisend blijkt voor 1 persoon & er hierdoor problemen ontstaan (personeelstekorten, chaotische administratie, etc.) valt dit dan onder wanprestatie & kan de overeenkomst onmiddellijk beëindigd worden? En hoe zit dit dan met de aansprakelijkheid? Ik zal proberen een vervroegde opzeg te onderhandelen & mezelf nog ter beschikking te stellen om een aantal zaken toch tot een goed einde te brengen.

Alvast bedankt voor enige input.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding