ontslagbrief ontvangen

David11
Topic Starter
Berichten: 1

ontslagbrief ontvangen

#1 , 16 dec 2008 22:34

Hallo iedereen,

Mijn vraag is heel eenvoudig.

Ik was bediende op proef.
Op 12 december is mij MONDELING mijn ontslag gemeld. (Ben er gestart op 6 november)
Tot dusver heb ik nog geen ontslagbrief gekregen.
Het bedrijf zei me dat de opzegtermijn van 7 kalenderdagen na 12 december begon.
Klopt dit ???? Begint de opzegtermijn niet de dag volgend op de 3de dag na versturing van de ontslagbrief ?

Vriendelijk bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 17 dec 2008 12:22

Ontslag moet schriftelijk zijn per AS of indien je je ontslag zelf tekent voor ontvangst van het dokument.

Zolang dat niet gebeurd is, is er geen vuiltje aan de lucht.

paling
Berichten: 280

#3 , 17 dec 2008 15:52

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 04:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 18 dec 2008 19:32

wat was uw proefperiode - contract bepaalde of onbepaalde duur ... hierbij enkele artikels uit de arbeidsovereenkomstenwet


Art. 79. Als de overeenkomst een beding van proeftijd bevat, mag de werkgever bij arbeidsongeschiktheid wegens ziekte of ongeval, die meer dan zeven dagen duurt, de overeenkomst gedurende de proeftijd zonder vergoeding beëindigen.

Art. 81. § 1. Onverminderd de toepassing van artikel 79, kan de overeenkomst tijdens de proeftijd zonder dringende reden niet eenzijdig worden beëindigd dan met inachtneming van een opzeggingstermijn van zeven dagen, waarvan kennis wordt gegeven in de vorm bepaald in artikel 37, tweede tot vierde lid. Wanneer een dergelijke opzegging tijdens de eerste maand wordt gegeven, dan heeft de beëindiging ten vroegste op de laatste dag van deze maand uitwerking.
§ 2. De partij die de overeenkomst beëindigt zonder dringende reden of zonder inachtneming van de opzeggingstermijn gesteld in § 1, is gehouden de andere partij een vergoeding te betalen die gelijk is (aan het lopend loon en de voordelen verworven krachtens overeenkomst, overeenstemmend) hetzij met de duur van de opzeggingstermijn, hetzij met het resterende gedeelte van die termijn. <W>
Wanneer die beëindigd gebeurt tijdens de eerste maand van de proeftijd dan is de vergoeding gelijk (aan het lopend loon en de voordelen verworven krachtens overeenkomst, overeenstemmend) met het resterende gedeelte van die maand vermeerderd met de duur van de opzeggingstermijn. <W>
Art. 82. § 1. De bij artikel 37 bepaalde opzeggingstermijn begint te lopen op de eerste dag van de maand volgend op die waarin kennis van de opzegging is gegeven.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”