hoe aanklagen ontslag

trance
Topic Starter
Berichten: 1

hoe aanklagen ontslag

#1 , 11 dec 2008 12:25

Ik ben ontslaan eind juli wegens dringende reden. Nu kom ik juist van de RVA en ik ben voorlopig geschorst omdat ik nog geen stappen heb ondernomen tegen mijn werkgever. (de HVW heeft mij niet goed ingelicht hieromtrent en ikd acht dat de werkgever ook bewijzen moest leveren voor de RVA je schorst..?)

Nu wil ik stappen ondernemen tegen mijn werkgever. Ik wil hier al eens inlichtingen verkrijgen voor ik een pro deo advocaat (kan die je ook verdedigen op het gerecht?) inlicht.

Moet ik dan naar de rechtbank stappen, een brief sturen of hoe gaat dat in zijn werk indien ik niet akkoord ga met het onstlag?

Er waren bepaalde bedragen (nog) niet geregistreerd in de computer op het moment dat m'n werkgever me kwam controleren en dus vind hij dat een zware fout.

En kan het in mijn nadeel spelen als ik zolang heb gewacht vooraleer hem aan te klagen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 16 dec 2008 15:48

neem contact op met uw vakbond en deze zullen u verder begeleiden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”