ontslag nemen

jenzo
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag nemen

#1 , 30 nov 2008 20:57

hoi iedereen,

Ik heb een paar vragen voor jullie.

Ik ben tewerkgestelt als lasser in een in kmo en werk al 2 jaar voltijds en zou graag mijn willen ontslag nemen in december.
Mijn laatste werkdag voor het verlof is 19 december en dan gaat de bedrijf voor 2 weken sluiten ivm kerstverlof.

Mijn vraag is mocht ik bijvoorbeeld op maandag 8 december ontslag nemen en mijn opzeg termijn loopt 2 weken en dus ook in de verlof moet ik dan in 2009 nog komen werken? of tellen de verlofdagen ook als opzeg?.

Mijn tweede vraag is ivm met onbetaald verlof.

Dus als ik nog te weinig verlof dagen hebt staan en ik dus onbetaald verlof pakt in de kerstverlof voor.
Zal dat invloed hebben op mijn opzeg termijn als in dat mijn werkgever mij dwingt om dus in 2009 ook te werken tot mijn opzeg voltooid is.


Met vriendelijke groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 02 dec 2008 10:47

“Art.28. De uitvoering van de overeenkomst wordt geschorst :1° de dagen waarop de onderneming wegens jaarlijkse vakantie is gesloten alsook de dagen waarop de werknemer buiten die periode jaarlijkse vakantie neemt...”...Art.38.§ 1...Bij opzegging door de werknemer gegeven vóór of tijdens de schorsing, loopt de opzeggingstermijn tijdens die schorsing...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten)

Die verlofdagen tijdens de opzeggingstermijn tellen dus ook als opzeg. Mijns inziens geldt dit ook voor de periode onbetaald verlof,die eveneens de uitvoering van de overeenkomst schorst.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 02 dec 2008 15:30

hoi iedereen,

Ik heb een paar vragen voor jullie.

Ik ben tewerkgestelt als lasser in een in kmo en werk al 2 jaar voltijds en zou graag mijn willen ontslag nemen in december.
Mijn laatste werkdag voor het verlof is 19 december en dan gaat de bedrijf voor 2 weken sluiten ivm kerstverlof.

Mijn vraag is mocht ik bijvoorbeeld op maandag 8 december ontslag nemen en mijn opzeg termijn loopt 2 weken en dus ook in de verlof moet ik dan in 2009 nog komen werken? of tellen de verlofdagen ook als opzeg?.

Mijn tweede vraag is ivm met onbetaald verlof.

Dus als ik nog te weinig verlof dagen hebt staan en ik dus onbetaald verlof pakt in de kerstverlof voor.
Zal dat invloed hebben op mijn opzeg termijn als in dat mijn werkgever mij dwingt om dus in 2009 ook te werken tot mijn opzeg voltooid is.


Met vriendelijke groetjes
1) verlofdagen tellen mee als opzeg
2) onbetaald verlof is ook geen probleem, zolang het natuurlijk toegestaan verlof betreft. Zorg er zeker voor dat je de toestemming voor dat verlof geschreven hebt, anders zou je misschien in de problemen kunnen komen bij eventuele betwistingen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”