vraagje : kan dit zomaar

mieke43
Topic Starter
Berichten: 23

vraagje : kan dit zomaar

#1 , 11 nov 2008 18:06

Even in 't kort mijn situatie schetsen.

Vorige maand ben ik bij een nieuwe werkgever gestart, contract getekend voor de job 'verkoopster-kassierster'

De eerste dag dat ik begon te werken kreeg ik al de mededeling dat de kassa wegviel omdat ze iemand anders hebben ingeschakeld voor het kassawerk dus ben ik alleen verkoopster. (in mijn ogen is het meer poetsvrouw, heel de dag kleren opvouwen en stofzuigen enz)

Nu, vandaag is er iemand nieuw begonnen, in mijn postbakje vind ik een nota met de mededeling dat die nieuwe ook een opleiding kassierster krijgt omdat ze ook daar zal ingeschakeld worden.
Kan dit zomaar.

Ik heb altijd administratief werk gedaan en heb deze job aangenomen omdat ik het mij niet kan veroorloven zonder werk te zitten, ik geef eerlijk toe dat de job mij ook niet ligt en zie mij dat niet doen tot mijn pensioen.

Tevens zijn wij ingeschreven als bediende met een maandloon, doch onze verlof wordt omgezet in uren niet in dagen, dit vanwege het wisselende uurrooster zeggen ze. Zon- en feestdagen moeten wij ook werken. Deze worden tot 12u officiëel betaald.

Ik vraag mij af of dit allemaal wel wettelijk is

Kan iemand mij wat advies geven AUB

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 nov 2008 07:30

Even in 't kort mijn situatie schetsen.

Vorige maand ben ik bij een nieuwe werkgever gestart, contract getekend voor de job 'verkoopster-kassierster'

De eerste dag dat ik begon te werken kreeg ik al de mededeling dat de kassa wegviel omdat ze iemand anders hebben ingeschakeld voor het kassawerk dus ben ik alleen verkoopster. (in mijn ogen is het meer poetsvrouw, heel de dag kleren opvouwen en stofzuigen enz)

Nu, vandaag is er iemand nieuw begonnen, in mijn postbakje vind ik een nota met de mededeling dat die nieuwe ook een opleiding kassierster krijgt omdat ze ook daar zal ingeschakeld worden.
Kan dit zomaar.

Ik heb altijd administratief werk gedaan en heb deze job aangenomen omdat ik het mij niet kan veroorloven zonder werk te zitten, ik geef eerlijk toe dat de job mij ook niet ligt en zie mij dat niet doen tot mijn pensioen.

Tevens zijn wij ingeschreven als bediende met een maandloon, doch onze verlof wordt omgezet in uren niet in dagen, dit vanwege het wisselende uurrooster zeggen ze. Zon- en feestdagen moeten wij ook werken. Deze worden tot 12u officiëel betaald.

Ik vraag mij af of dit allemaal wel wettelijk is

Kan iemand mij wat advies geven AUB

Alvast bedankt
kan je even je paritair comité geven (dat staat op je loonbriefje dat je maandelijks krijgt). Dat bepaalt alle voorwaarden qua werkuren en vergoeding/compensatie.

Zou het ook mogelijk zijn om je contract in te scannen/te fotograferen (je mag gerust je naam en dergelijke verwijderen)?

Sowieso is kleren opplooien in een kledingzaak een logisch onderdeel van je job als verkoopster, daar kan er weinig aan gedaan worden. Moest je ene ganse dag moeten poetsen, zou het iets anders zijn, maar ik denk niet dat dit het geval is? Maar voor de zekerheid toch es je contract nalezen.

Kan je niet je contract inscannen/fotograferen, stap dan best es naar je vakbond.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”