Even in 't kort mijn situatie schetsen.
Vorige maand ben ik bij een nieuwe werkgever gestart, contract getekend voor de job 'verkoopster-kassierster'
De eerste dag dat ik begon te werken kreeg ik al de mededeling dat de kassa wegviel omdat ze iemand anders hebben ingeschakeld voor het kassawerk dus ben ik alleen verkoopster. (in mijn ogen is het meer poetsvrouw, heel de dag kleren opvouwen en stofzuigen enz)
Nu, vandaag is er iemand nieuw begonnen, in mijn postbakje vind ik een nota met de mededeling dat die nieuwe ook een opleiding kassierster krijgt omdat ze ook daar zal ingeschakeld worden.
Kan dit zomaar.
Ik heb altijd administratief werk gedaan en heb deze job aangenomen omdat ik het mij niet kan veroorloven zonder werk te zitten, ik geef eerlijk toe dat de job mij ook niet ligt en zie mij dat niet doen tot mijn pensioen.
Tevens zijn wij ingeschreven als bediende met een maandloon, doch onze verlof wordt omgezet in uren niet in dagen, dit vanwege het wisselende uurrooster zeggen ze. Zon- en feestdagen moeten wij ook werken. Deze worden tot 12u officiëel betaald.
Ik vraag mij af of dit allemaal wel wettelijk is
Kan iemand mij wat advies geven AUB
Alvast bedankt