afzien van een niet- concurrentiebeding - hoe schriftelijk vastleggen.

rvj
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

afzien van een niet- concurrentiebeding - hoe schriftelijk vastleggen.

#1 , 05 apr 2021 13:23

Situatie:
Bediende contract - Bruto-jaarloon was tussen € 36.201 en € 72.402.
PC 219
Ik heb de ex werkgever verlaten in November 2020

Momenteel ben ik werkzaam bij een firma die geen concurrentie heeft van mijn ex werkgever.
Ik zou graag een bijkomende opdracht willen aannemen waar ik wel bij een rechtstreekse concurrent zal werken, en soortgelijk taken zal uitvoeren.

In onderling overleg heb ik een einde gemaakt aan mijn arbeidsovereenkomst.
Zo werd er geen opzegvergoeding/forfaitaire compensatoire vergoeding betaald en ook geen opzegperiode gevraagd vanuit de werkgevers zijde.

Dit werd enkele maanden geleden vastgelegd en ondertekend in een document.

vraag: Is het voldoende om als werkgever en werknemer af te zien van een niet-concurrentiebeding met volgende bewoording:
"Beide partijen zien hierbij dan ook uitdrukkelijk af van alle rechten in het kader van de wet op de arbeidsovereenkomsten en doen afstand van elke contractuele en andere vorderingen tot schadevergoeding op basis van welke wetgeving ook."

Alvast bedankt voor mee te denken over de situatie.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 apr 2021 13:25

In de gevallen waar ik mijn arbeidsovereenkomst heb beëindigd, heeft de werkgever altijd expliciet per brief gecommuniceerd dat hij afziet van het concurrentiebeding en dus van het betalen van de vergoeding hiervoor.

Een vage constructie lijkt me voor niemand voordelig te zijn.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”