Ontslag gegeven

Blackadder1981
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

Ontslag gegeven

#1 , 01 apr 2021 12:58

Dag allen,

Het bedrijf waar ik werkte heeft onlangs een afdeling moeten sluiten omdat ze niet rendabel was, voor de getroffen werknemers werd er een sociaal plan opgesteld met ontslagvergoedingen en extra vergoedingen.

Rond deze periode (van het sluiten van de afdeling) kreeg ik een jobaanbieding van een ander bedrijf, waar ik ben op ingegaan gezien de verslechterde situatie. Doordat ik mijn ontslag heb gegeven heeft mijn vorige werkgever me kunnen vervangen door een getroffen werknemer uit de afdeling die gesloten zou worden. Het spaarde hen dus een aardige som geld uit dat ik ben weggegaan.

Toen ik dit verhaal aan een kameraad vertelde heeft die me gezegd dat ik recht had op de vertrekpremie waarvan sprake in het sociaal plan. Maar klopt dit wel?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 apr 2021 14:52

Zoals ik uit uw topic kan uitmaken : waart u niet bij de personeelsleden van de getroffen afdeling. Dus ook niet op de ontslagenlijst.
Ik neemt vrijwillig ontslag; en uw meldt zelf dat uw plaats werd ingenomen door een andere werknemer uit ede getroffen afdeling.
Mijn besluit : geen recht op vertrekpremie. De werkgever heeft u geen ti gegeven om te vertrekken of op de lijst gezet.

Blackadder1981
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 apr 2021 17:54

Zoals ik uit uw topic kan uitmaken : waart u niet bij de personeelsleden van de getroffen afdeling. Dus ook niet op de ontslagenlijst.
Ik neemt vrijwillig ontslag; en uw meldt zelf dat uw plaats werd ingenomen door een andere werknemer uit ede getroffen afdeling.
Mijn besluit : geen recht op vertrekpremie. De werkgever heeft u geen ti gegeven om te vertrekken of op de lijst gezet.
Klopt inderdaad, mijn job is nooit bedreigd geweest.
Bedankt voor uw antwoord

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”