gisteren contract getekend, vandaag wil ik er van af

jajest
Topic Starter
Berichten: 18

gisteren contract getekend, vandaag wil ik er van af

#1 , 09 mar 2021 22:09

Gisteren maandag 8/3/2021 tekende ik een arbeidscontract als bediende van onbepaalde duur met startdatum 29/3/2021

Vandaag dinsdag 9/3 krijg ik een identiek loonvoorstel voorgeschoteld van een ander bedrijf maar de jobinhoud spreekt mij veel meer aan.

Kan ik nog onderuit aan dat contract die ik ondertekende zonder een verbrekingsvergoeding te moeten betalen ? Hoe lanf bedraagt de opzegtermijn ? Kan ik nu al opzeggen zodat de opzegtermijn verloopt voor de eingelijke startdatum van 29/3 ?

Jan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 09 mar 2021 22:21

U heeft een opzegtermijn van 1 week.
Als u nu direct een opzeg stuurt, gaat die termijn in komende maandag.
=> De opzegtermijn zal gedaan zijn voor het contract ingaat, bijgevolg dient u geen prestaties te verrichten.

Al lijkt het mij wel mooi dat u die werkgever even persoonlijk inlicht...

jajest
Topic Starter
Berichten: 18

#3 , 10 mar 2021 09:18

Bedankt Blaatpraat!

zijn er andere mensen die dit kunnen bevestigen ? want iemand zei me "hoe kan je opzeggen als je nog niet eens gestart bent!?" ...

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 mar 2021 09:36

Blaatpraat heeft gelijk , zo is dit nu opzeggen en de week is voor bij eer je moet werken .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Epicuros
Berichten: 28
Juridisch actief: Ja

#5 , 11 mar 2021 00:10

Je kan ook eerst onderling akkoord met de werkgever onderhandelen en dan wordt het contract onmiddellijk teniet gedaan vanaf datum X. Indien werkgever geen onderling akkoord wilt, dreigen met ontslagbrief opsturen. Uiteindelijk ga je toch weg... dus beetje onderhandelen kan geen kwaad denk ik.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”