Rechten van de interimkracht?

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Rechten van de interimkracht?

#1 , 18 feb 2021 17:23

Ik ben in mei 2019 beginnen werken via interim bij een bedrijf, met optie vast.
Na 22 maanden krijg ik te horen dat mijn contract eind maart afloopt. Door corona en de daarbijhorende tegenvallende cijfers gaan ze nog maar eens snoeien in het vaste personeelsbestand.

Ik moet echter binnenkort onder het mes. Begin maart welteverstaan. De vermoedelijke arbeidsongeschiktheid bedraagt 1 maand, dus ik zal nadien niet bij dit bedrijf terugkeren.

Nu, normaliter krijgen we de uitbetaling van een CAO90 einde maart. Ik heb het ganse jaar mee gewerkt om de doelstellingen te behalen. Alleen ben ik op dat moment in ziekteverlof.

Om te beginnen moet ik al proberen ervoor te zorgen dat het interimkantoor mijn laatste werkdag niet aanziet als de laatste dag van mijn contract, want anders dan heb ik geen recht op gewaarborgd maandloon.

Maar heb ik dan nog recht op de uitbetaling van die CAO90?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 18 feb 2021 17:43

Wat staat er in de CAO regeling hierover ?

Kan met zo'n dingen zijn dat je in dienst moet zijn op moment uitbetaling

Kan ook zijn dat je die à rato krijgt (naar aantal dagen in betrokken periode dat je er werkte)

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”