Loonsvoorstel ontvangen - maar toch geen job

EvelyneRogge
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Loonsvoorstel ontvangen - maar toch geen job

#1 , 09 feb 2021 15:45

Goedemiddag,

Een tweetal weken terug ging ik solliciteren.
De werkgever liet weten dat we met 2 kandidaten in de running waren, maar dat de voorkeur naar mij uitging. Dezelfde dag nog ontving ik een concreet loonsvoorstel in mijn mailbox met de uitdrukkelijke vermelding dat ze hoopten mij welkom te mogen heten in hun team.

Ik liet alles een weekend bezinken en mailde op maandag terug dat ik er graag op inging.

Een week later pas krijg ik een telefoontje, nadat ik zelf ook al eens had opgebeld.
Men had de andere kandidate ook nog gezien en ze hebben haar aangenomen.
Reden? Ik zou te enthousiast zijn... en ze hebben schrik dat ik binnen een paar maand zou weglopen.

Ik legde verbouwereerd dicht, en belde de dag nadien terug voor meer uitleg.
Maar de zaakvoerder blijft bij zijn standpunt dat een concreet loonsvoorstel en de vermelding dat hij hoopte dat ik z’n team zou vervoegen, nog geen reden is om ervan uit te gaan dat ik de job zomaar heb... voor hem is het loonsvoorstel onderdeel van de financiële onderhandeling.

Ik voel me een beetje bedrogen... kan ik hier nog iets aan doen?

Groetjes,
Evelyne

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 feb 2021 17:25

Zo lang de werkgever en u geen 100% akkoord heeft mondeling of schriftelijk is hij niet verplicht u aan te nemen .
Zelf eens nadenken waar het fout is gelopen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas_A
Berichten: 2322
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 feb 2021 07:26

Weinig professioneel van hen om niet duidelijker te zijn, maar wettelijk zie ik geen reden om hier iets aan te doen.

Bekijk het omgekeerd: als u gedetailleerd laten weten aan welke financiële voorwaarden u bij hen wil komen werken, beschouwt u dit toch ook niet als een verplichting om dat ook te doen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”