Werkloos en verlof nemen

Babs_22
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

Werkloos en verlof nemen

#1 , 03 feb 2021 16:02

hi,..

Ik ben onlangs terug werkloos geworden. ben ingeschreven op vdab. Nu is mijn vraag: wat als ik verlof wil nemen? Moet ik dit dan laten weten aan mijn VDAB bemiddelaar? En hoe doe ik dit het beste?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 03 feb 2021 17:24

Dit duid je aan op je werkloosheidskaart voor de vakantie begint. Wellicht is het verstandig dit ook vooraf te melden aan je uitbetalingsinstelling. Zo voorkom je achteraf problemen als je niet zou reageren op werkaanbiedingen (wat je in je vakantie uiteraard niet hoeft te doen). Als je zou werken met een digitale werkloosheidskaart, dan duid je ook voor de vakantie begint, de vrije dagen aan.

Babs_22
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 feb 2021 18:35

Dit duid je aan op je werkloosheidskaart voor de vakantie begint. Wellicht is het verstandig dit ook vooraf te melden aan je uitbetalingsinstelling. Zo voorkom je achteraf problemen als je niet zou reageren op werkaanbiedingen (wat je in je vakantie uiteraard niet hoeft te doen). Als je zou werken met een digitale werkloosheidskaart, dan duid je ook voor de vakantie begint, de vrije dagen aan.

Bedankt voor de reactie! Hoeveel maanden op voorhand kan ik mijn verlofdagen al inplannen op de digitale werkloosheidskaart? Dacht dat dit pas vanaf een bepaalde datum kon?

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2520
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 feb 2021 20:30

Dit duid je aan op je werkloosheidskaart voor de vakantie begint. Wellicht is het verstandig dit ook vooraf te melden aan je uitbetalingsinstelling. Zo voorkom je achteraf problemen als je niet zou reageren op werkaanbiedingen (wat je in je vakantie uiteraard niet hoeft te doen). Als je zou werken met een digitale werkloosheidskaart, dan duid je ook voor de vakantie begint, de vrije dagen aan.

Bedankt voor de reactie! Hoeveel maanden op voorhand kan ik mijn verlofdagen al inplannen op de digitale werkloosheidskaart? Dacht dat dit pas vanaf een bepaalde datum kon?
[bZie het nut ervan niet in. Werkloos en maanden op voorhand verlof plannen. Indien men werkloos is, moet men beschikbaar zijn voor de azrbeidsmarkt en zeker en vast werkwillig. Wat voor nuit heeft het :: stel u vult nu uw verlof in voor juli : u moet gaan werken in april, gaat uw nieuwe werkgever met het geplande verlof akkoord ?[/b] Eerst werk zoeken en dan aan verlof denken.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 03 feb 2021 20:39

Dat kan je niet echt vooraf inplannen dacht ik.
Vanaf je de kaart hebt, dus in de maand zelf, kan je ze er op aanduiden.

Denk er aan dat vakantie opgenomen MOET worden.

In februari nog niet echt belangrijk, maar als je in december nog of terug werkloos bent, gaat men wél kijken of je je vakantiedagen al opgenomen hebt.

En indien niet, krijg je géén stempelgeld voor die dagen ...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”