Tewerkstellingsattest

Jao
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tewerkstellingsattest

#1 , 02 feb 2021 17:01

Hallo iedereen

Ik heb zelf ontslag genomen maar op het tewerkstellingsattest staat een andere datum dan diegene waarop ik ontslag heb genomen.

Kan dit? Klopt dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Victor
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 feb 2021 23:13

Hallo iedereen

Ik heb zelf ontslag genomen maar op het tewerkstellingsattest staat een andere datum dan diegene waarop ik ontslag heb genomen.

Kan dit? Klopt dit?
In principe vermeld het tewerkstellingsattest 'het begin en eind van de arbeidsovereenkomst'.

Een datum van ontslag nemen is dus niet hetzelfde als de datum van 'einde arbeidsovereenkomst'.

https://werk.belgie.be/nl/themas/arbeid ... enkomst-14
Begrip
Bij ontslag door opzegging neemt de arbeidsovereenkomst in beginsel slechts een einde na het verstrijken van de betekende opzeggingstermijn. Tijdens de opzeggingstermijn blijft de arbeidsovereenkomst voortbestaan: de werknemer blijft zijn prestaties verrichten tijdens deze periode, de werkgever van zijn kant blijft de overeengekomen arbeid verschaffen en het loon uitbetalen. Toch is de opzegging definitief en onherroepelijk, en maakt zij op zichzelf de beëindiging van de arbeidsovereenkomst uit.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”