Niet uitbetalen afwezig door ziekte

AstridG
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Niet uitbetalen afwezig door ziekte

#1 , 22 dec 2020 14:04

Hallo,

ik werk ondertussen al iets meer dan 2j bij de beenhouwerij van de Colruyt, als jobstudent.
Dit doe ik met het contract van een bediende jobstudent.

Nu ben ik er onlangs achter gekomen dat mijn baas, ondanks ziektebriefje, nooit deze afwezige dagen uitbetaalt.
Hij beweert dat dit ook niet van toepassing is bij mij, omdat ik een jobstudent ben. Ondertussen heb ik dit natuurlijk opgezocht en als ik het goed voor heb, zou hij dit moeten uitbetalen van zodra ik meer dan 3 maanden in dienst ben, wat hier dus het geval is.

Dit zou betekenen dat als ik ongeveer 5 dagen per jaar ziek zou zijn geweest, voor de afgelopen 2 jaar, dan heb ik ongeveer 808 euro niet gekregen, waar ik wel recht op had.

Nu is mijn vraag: hoe pak ik dit aan? Ik kan sommige ziektebriefjes wel terugvinden omdat ik deze ook nodig had voor school, maar er zullen zeker ziektebriefjes zijn die ik niet meer kan vinden op mijn computer. Dan moet ik ook nog eens nagaan in mijn agenda wanneer ik normaal had moeten werken, ook dat gaat niet evident zijn. Dit alles moet ik nog eens combineren met mijn loonfiches (die ik wel nog allemaal heb).

Wat kan ik doen? Aangezien dit eigenlijk zelfs niet legaal is, als ik het goed voor heb.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 dec 2020 14:20

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

AstridG
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 dec 2020 15:22

Dat weet ik al, vandaar dat ik er ook bij vermeld dat ik onder 'bediende jobstudent' val en er al 2 jaar werk. Mijn vraag is dan ook niet of mijn werkgever in fout is, mijn vraag is hoe ik dit kan aanpakken, zodat ze het niet zomaar van tafel vegen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 dec 2020 16:56

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”