Ontslag na/tijdens ziekte

Bertanne
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag na/tijdens ziekte

#1 , 15 dec 2020 10:42

Beste,

Afgelopen zomer heb ik palliatief verlof aangevraagd voor mijn zieke vader. Op aandringen van mijn werkgever heb ik de startdatum van het palliatief verlof vooruitgeschoven ( van 17/06 nr 22/06). Mijn vader is overleden op 19/06 waarna ik volgens mijn werkgever geen recht meer had op dit palliatief verlof. Dit heeft de relatie tussen mijn werkgever en mij behoorlijk verzuurd, ben dan ook 'gecrasht', was er mentaal niet goed aan toe en thuis gebleven wegens ziekte. Nu wil mijn werkgever mij ontslaan, waar ik het mee eens ben maar ze willen dit doen op medische gronden zodat ze me niet moeten uitbetalen. Ik ben werkzaam bij dit bedrijf sinds 1/08/2008. Dit lijkt me verre van correct. Ik ben nooit gesyndiceerd geweest ( nu wel aangevraagd maar gaat niet snel) en zou graag extern advies willen.

Alvast bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding