Collectief ontslag na sluiting

Jonathan91
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Collectief ontslag na sluiting

#1 , 13 dec 2020 16:37

Beste medeleden,


Afgelopen vrijdag heb ik en meerdere collega's de mededeling gekregen dat ze 1 van de 3 fabrieken in Belgie gaan moeten sluiten wegens een belangrijke klant die ze verloren hebben.
Ze zouden ons tot de laatste dag laten werken en ons dan pas aan onze opzeg laten beginnen en ook gewoon uitbetalen naargelang de dienstjaren die je daar gewerkt hebt.
Ben er zelf iets meer als 11 jaar actief en ze zouden mij ongeveer 8/9 maand uitbetalen.
Nu krijg ik en zowel andere collega's het aanbod om verder te gaan werken in het zusterbedrijf (hoofdzetel) van de groep met dezelfde financiele voorwaarden die we nu momenteel hebben (loon,premies,gsm abbo,maaltijdcheques,ecocheques ect...).
Het addertje onder het gras is dat die fabriek 79km verder is gelegen van mijn huidige woonplaats ipv nu slechts 1km.
Waar heb ik recht op?
Zij beweren dat ze ons gaan uitbetalen naargelang anciënniteit en ons willen verwelkomen in hun andere fabriek met dezelfde voorwaarden.
Als ik op het aanbod inga heb ik dan nog recht op die 8/9 maanden uitbetaling of vervalt deze omdat ik word tewerkgesteld word in het zusterbedrijf/hoofdzetel van de groep?
Wat als ik weiger omwille van de afstand van 79km wat dus bijna dagelijks 2 uur rijden is op en van het werk ipv nu 1km?
Zijn er zaken waar ik nog zeker op moet letten?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jonathan91
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 dec 2020 03:43

Iemand?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”