nieuw arbeidsovereenkomst

CathSerg
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

nieuw arbeidsovereenkomst

#1 , 27 nov 2020 09:39

Hallo,

Ik werk al bijna 3 jaar bij mijn huidige werkgever. Ik heb eind 2018 een arbeidsovereenkomst getekend, die vrij basic was. Nu wilt mijn werkgever mij een nieuw contract laten tekenen onder het mum dat hij de contracten van iedereen wilt uniformiseren en de forfaitaire kosten die hij betaalt, duidelijk wilt formuleren (wat niet het geval was in het oud contract). Kan dit zomaar ? Wat gebeurt er dan met het oud contract (moet deze niet opgezegd worden)? Er wordt geen vermelding gemaakt in het nieuw contract van mijn oud contract en het nieuwe gaat in vanaf 18/11/2020. Wat met mijn anciënniteit ? Catherine

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

CathSerg
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 nov 2020 11:27

Thx, dit had ik ook gevonden, maar dat geeft geen antwoorden op mijn specifieke vragen. Eenzijdige wijziging van eender welk contract kan sowieso niet ;-)

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2520
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 nov 2020 11:44

Thx, dit had ik ook gevonden, maar dat geeft geen antwoorden op mijn specifieke vragen. Eenzijdige wijziging van eender welk contract kan sowieso niet ;-)
TS toch een opmerking : lees de link eens grondig = antwoord op uw vragen.

Indien er niet geraakt wordt aan de essentiële voorwaarden en bepalingen in uw huidig contract, dan is het toegelaten.
De splitsing tussen essentieel en andere bepalingen is duidelijk gestipuleerd. De eenzijdigheid staat ook vermeld.
Indien de werkgever uw loon, vergoedingen, functie en werkplaats niet wijzigt, is het toegelaten. En bovendien maakt uw werkgever gewag dat hij alle contracten in die zin gaat aanpassen.

Natuurlijk hoeft u er niet mee akkoord te gaan. Dan kunt u de vakbondsafgevaardigde of uw vakbond deze zaak voorleggen.

Zij moeten u daadwerkelijk kunnen meedelen of het wettelijk is of niet.
Indien niet wettelijk moeten zij actie ondernemen. Indien wettelijk en u bent niet akkoord : misschien ander werk zoeken.
Dus eerst vakbond.

Anciënniteit is natuurlijk onaantastbaar.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”