bij ontslag plots uitstaande schulden bovenhalen

zabinko
Topic Starter
Berichten: 4

bij ontslag plots uitstaande schulden bovenhalen

#1 , 19 sep 2008 00:06

Momenteel werk ik onder een bediendencontract.

Na maanden/jaren belofte dat ik de werkzaamheden vanaf 1 januari 2009 kan doorzetten in mijn nieuwe thuisland, heeft men plots besloten mij toch te laten gaan.

Vandaag las ik per toeval dat de werkgever voor gepresteerde overuren een vergoeding moet betalen. Dit is bij ons nooit gebeurd, er was enkel inhaalrust voorzien (a rato van 100%).

Daar zou dus wettelijk gezien nog 50% (100% voor zondagen) moeten bijkomen onder de vorm van overloon? Of is dit niet juist?

Kan ik nu voor alle overuren (die heb ik op papier, ondertekend door het management) de betaling van die 50% recuperatie opvragen?
Het is een beetje smerig, maar het is ook smerig hoe mijn werkgever het met mij speelt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paling
Berichten: 280

#2 , 19 sep 2008 03:49

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 04:24, 1 keer totaal gewijzigd.

zabinko
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 19 sep 2008 11:43

neen, ik ben geen "kader".

Ik heb een puur uitvoerende rol (met een zekere expertise), maar geen budgetbevoegdheden noch leidinggevend noch beleidssturend.

Ook mijn beperkte loon is hier een indicatie van.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”