Ontslagen - Wat met ontslagbescherming & ADV dagen?

Benns
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslagen - Wat met ontslagbescherming & ADV dagen?

#1 , 04 nov 2020 10:09

Dag allen,

Ik ben momenteel 1.5 jaar actief als product manager in een multinational onder PC 214. Door de tegenvallende resultaten hebben ze beslist om te gaan besparen en hebben ze al een 30-tal mensen ontslagen. Maar dit zullen er veel meer worden.

Ikzelf ben hier nog niet bij maar ben tamelijk zeker dat dit wel gaat gebeuren. Nu vroeg ik mij 2 dingen af.

1. Ik heb momenteel nog heel wat vakantie staan waaronder 10 ADV dagen & 6 wettelijke dagen. In ons systeem nemen we eerst ons wettelijk verlof en daarna pas ons ADV dagen. Indien ik ontslagen wordt (wat zonder opzegtermijn is), ben ik deze 10 ADV dagen dan kwijt of moeten ze deze verplicht uitbetalen? De wettelijke dagen ben ik tamelijk zeker dat ze moeten uitbetalen.

2. Daarnaast ben ik ook bezig met avondschool, waardoor ik van ontslagbescherming geniet. Kan ik een extra vergoeding vragen indien ze mij ontslaan?
Hier wil ik ook bij zeggen dat mijn evaluaties steeds goed waren. En dat de reden van ontslag kostenbesparend is.

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Benns

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 nov 2020 12:33

U werkgever mag u tenallen tijde ontslaan zolang het geen reden is van u opleiding

Dus in u geval heeft het ontslag geen enkele reden van je opleiding, en mag u werkgever u ontslaan of het contract verbreken .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”