Aan wie ontslagbrief richten

schaakspeler
Topic Starter
Berichten: 13

Aan wie ontslagbrief richten

#1 , 12 sep 2020 21:45

Ik wil graag ontslag nemen, maar werk voor een heel groot bedrijf. Aan wie dien ik de ontslagbrief te richten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 sep 2020 09:22

Best hoofd personeelsdienst van de site waar je werkt

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 sep 2020 10:00

Of aan de personen die uw contract hebben ondertekend.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 13 sep 2020 13:01

Of aan de personen die uw contract hebben ondertekend.
Die kan andere functie hebben, ontslagen zijn, vertrokken, gepensioneerd ...

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 sep 2020 13:23

Of aan de personen die uw contract hebben ondertekend.
Die kan andere functie hebben, ontslagen zijn, vertrokken, gepensioneerd ...
Inazuma, daar ben ik het volledig mee eens. Dat is iets dat TS zelf kan weten.
Aangetekend schrijven moet zeker gericht zijn aan iemand die aangetekende zendingen mag aannemen op die firma.
Een directielid of het hoofd personeelsdienst. Zeker niet enkel op naam van de firma zelf of iemand die ondertekend met de firmanaam.
Firma of firmanaam is geen persoon.
TS zal toch wel weten wie verantwoordelijk is voor het personeelsbeleid.
TS kan zelf ook al een kopie van het aangetekend schrijven afgeven en laten aftekenen voor ontvangst, en desnoods een kopie per gewoner post of mail.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 13 sep 2020 19:53

Bij de firma waar ik 30 jaar lang gewerkt heb, was dat gewoon iemand van de interne postdienst, een doodgewone bediende dus van de laagste graad. (net geen arbeider).
Hij had een algemene volmacht om voor alle aangetekende brieven te tekenen, ook als die rechtstreeks gericht waren aan een bepaald persoon, maar wel met ergens een verwijzing naar de firma via bvb een "per adres" of gewoonweg op het adres van de firma (straat en huisnummer) Hij zorgde er dan voor dat die brief bij de juiste persoon terecht kwam (dat konden degelijk wel een paar honderd brieven zijn, afkomstig uit de hele wereld)

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 sep 2020 17:43

Zo gaat het bij elk groot bedrijf dat ik ken. Postdienst kan tekenen, of bijvoorbeeld de receptie. Men gaat echt niet telkens iemand uit een vergadering halen om een aangetekende zending in ontvangst geweten.

Ook nog nooit geweten dat er discussie was dat de aangetekende brief naar een verkeerde persoon was gestuurd. Rechtstreekse leidinggevende of HR, ná persoonlijk of telefonisch gesprek met rechtstreekse leidinggevende, vind ik het correctste.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”