Ontslag nemen en juridische vervolging?

Aaa2
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag nemen en juridische vervolging?

#1 , 09 sep 2020 14:04

Ik had een contract van onbepaalde duur getekend en zou volgende week beginnen met werken. Ik heb via e-mail laten weten dat ik lastminute een beter aanbod van een ander bedrijf gekregen heb en had gehoopt in onderling overleg ontslag te kunnen nemen. Het bedrijf waarmee ik een contract heb/had, dreigt nu met juridische consequenties. Wat zouden die consequentie kunnen zijn en wat zijn mijn opties?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 sep 2020 14:15

Dat u het bruto loon zal moeten betalen van de dagen van je vooropzeg, dus zal je deze snel moeten opzeggen en dit via aangetekende zending, en wat voor contract had je één van onbepaalde duur of één van bepaalde duur ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 09 sep 2020 14:18

U moet een opzeg van 1 week doen.
Als u volgende week al ging beginnen bij dat bedrijf, kunt u deze dus niet meer doen voor aanvang van de nieuwe job.
Dan heeft u de keuze: daar 1 week werken, of 1 week brutoloon betalen aan het bedrijf.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 sep 2020 06:41

dubbel
Laatst gewijzigd door Thomas_A op 12 sep 2020 06:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 sep 2020 06:42

Kans is klein dat een serieus bedrijf daar werk van gaat maken om 1 week brutoloon vergoeding van jou te krijgen.

Je had dit inderdaad beter anders aangepakt. Rustig gebeld en gezegd dat je hoedanook op die andere uitdaging zou ingaan. Uitgelegd dat je gerust bereid bent om een week opzeg te doen, maar dat dit voor hen waarschijnlijk minder interessant uitkomt. Ze moeten jou dan een week betalen en iemand moet nutteloos tijd investeren om je op te leiden. Dan vragen of het niet interessanter is voor beide partijen om niet te starten.

Als het een job is waar interne opleiding voor vereist is, gaan ze hier sowieso op in. Weinig jobs waar de eerste week echt productief voor het bedrijf is.


Terug naar “Aanwerving & Ontslag”