Verbreking arbeidsovereenkomst

SILKEDK
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verbreking arbeidsovereenkomst

#1 , 02 sep 2020 22:04

Hallo!

Ik werkte tot vorige vrijdag bij een werkgever sinds 15 mei. Dit beviel me absoluut niet! Dus ik keek verder en had een aantal sollicitatiegesprekken.

Nu hij wou mijn contract voorbije vrijdagavond (28-08) verlengen. Ik heb aangegeven dat ik bedenktijd wou en dat ik heel erg twijfelde.
Toch heeft hij zo op mij liggen inpraten dat hij het niet vindt kunnen dat ik mijn contract niet zou ondertekenen, dat ik hem de tijd moet geven om iemand anders te zoeken (wat ik volledig begrijp), ook zei hij, dat kan je mij toch niet aandoen, je bent toch geen slecht persoon,...

Aangezien ik mij op die moment echt gepushed vond heb ik het contract getekend. (stomme ik).
Natuurlijk huilend naar huis gegaan aangezien ik echt spijt had.
Mijn volgend contract is een contract dat ingaat van 7 september tot 7 september 2021.

Ik heb de daaropvolgende dag (zaterdag) een aangetekende mail gestuurd via ipex met daarin mijn ontslag.
Hij heeft hierop nog niet gereageerd.
Hierdoor heb ik vandaag nog een aangetekende brief gestuurd met verwijzing naar mijn aangetekende mail.

Hebben hier toevallig een beetje informatie over wat mijn rechten en plichten zijn?
Ik ben namelijk gisteren te weten gekomen dat ik ben aangenomen voor een job waar ik volledig achtersta. Ik mag ook volgende week starten.

Sorry voor het ingewikkelde verhaal maar ik ben echt op zoek naar info.
Mijn vakbond wist zelf niet dat er een aangetekende mail bestaat maar als ik dit online opzoek blijkt dat zo een mail wel rechtsgeldig.

Iemand die mij hieruit kan helpen?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JorisVB
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 sep 2020 13:48

Ik denk dat je toch beter meteen een AS gestuurd had om alle discussie te vermijden. Aangezien het een nieuw contract is, is uw opzeg één week. Toch niet onoverkomelijk, zou ik denken?

Wat stond er in uw aangetekend schrijven dat je laatst gestuurd hebt? Door met mails te werken en dan een AS dat verwijst naar die mails, etc... Ben je het nodeloos ingewikkeld aan het maken.

Je had beter vorige week gewoon een mail gestuurd met: "Bij deze zeg ik mijn arbeidscontract op. Mijn opzegtermijn bedraagt een week en start maandag 7 september." Dan had je gewoon deze week nog moeten gaan werken (eventueel een week verlof opnemen als je nog verlof had) en was je er van af.

Neem alvast contact op met uw nieuwe wergever en leg hem uit dat er een probleem was met de opzegperiode van uw oude werkgever en vraag hem of uw contract een week later kan ingaan, of je de eerste week verlof kan krijgen om zo aan uw verplichtingen bij uw oude werkgever te kunnen voldoen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”