Ontslag geven zonder opzegtermijn uit te doen

Bruinbeer
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Ontslag geven zonder opzegtermijn uit te doen

#1 , 01 sep 2020 11:12

Ik werk nu iets meer dan een jaar bij mijn huidige werkgever en zou graag ergens anders aan de slag gaan binnen ongeveer twee weken, want ben er niet gelukkig, heb het gevoel dat ik niet voldoe en er is veel stress. Als ik het goed voor heb zou ik vier weken opzeg dienen te doen.

Daarnaast heb ik ook nog een heel pak vakantiedagen die ik zou kunnen opnemen.

Gezien ik nog nooit eerder zelf ontslag genomen heb is het mij niet geheel duidelijk hoe ik dit dien aan te pakken. Zeker in de huidige coronatijden, waarbij we quasi allemaal telewerk doen en er niemand fysiek op het werk aanwezig is.

Ik werk in een heel groot bedrijf, aan wie geef ik mijn ontslag: directe baas, baas van het departement, baas van HR (staat op contract als werkgever)?

Wat zet ik in de ontslagbrief? Moet ik daarin vermelden dat ik niet van plan ben om de opzegtermijn uit te doen? Ik ben bereid om een schadevergoeding te betalen voor de niet gepresteerde weken, maar uiteraard gaat mijn voorkeur naar het niet dienen uit te doen van de opzeg of het opnemen van vakantie.

Indien ik een schadevergoeding moet betalen, hoe kan ik deze berekenen?

Andere zaken waar ik dien rekening mee te houden of zijn er andere opties?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 sep 2020 11:28

De schade vergoeding is het bruto loon van al de dagen dat je moet vooropzeg geven, het beste is proberen akkoord te komen met de baas.

Je ontslag brief moet je zeker de Woensdag verzenden aangetekend en je opzeg begint
de volgende maandag te lopen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”