Ontslag gegeven tijdens corona

Maxime38
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag gegeven tijdens corona

#1 , 23 aug 2020 08:33

Goedemiddag,

Ik heb vorige week mijn ontslag gegeven bij mijn werkgever en helaas is mijn het wantrouwige type en wil hij dat ik mijn opzegtermijn niet doe.
Dit is standaard voor hem: als iemand ontslag neemt, is het voor hem een uitgemaakte zaak dat deze persoon enkel een last zal zijn voor het bedrijf.

Normaal zou hij mij moeten uitbetalen als hij zelf niet wil dat ik de opzegtermijn uitdoe.
Maar hij zei: ah dat is simpel voor mij: met de corona crisis kan ik jou op tijdelijke werkloosheid zetten tijdens je opzegperiode in plaats van jou uit te betalen.

Is dit zo?
Mijn baas wil niet dat ik mijn opzegperiode doe, maar zet me in de plaats van uit te betalen, op tijdelijke werkloosheid vanwege corona.
Hij omzeilt hier toch de normale wetgeving omtrent het niet presteren van de opzegperiode?
Ik wil mijn opzegperiode doen, maar mijn werkgever wil dit niet.

Ik kan pas op 25 september aan de slag bij mijn nieuwe werkgever.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
GraagAnoniem
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 aug 2020 10:01

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/ar ... 2020202718

Zoals ik dit lees geeft je werkgever juridisch gelijk.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 aug 2020 11:39

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 25 aug 2020 11:42

Ga zeker al eens naar uw vakbond. Die kan uitpluizen of alles wel wettelijk geregeld is voor uw sector.

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 25 aug 2020 12:36

Er zijn zelfs werkgevers die bij een gezond bedrijf gebruik maken van de corona werkloosheidsregeling omdat het hen minder kost, dus hier zou dat ook moeten kunnen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”