Ontslag geven na 2 dagen?

Ontslagna2dagen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ontslag geven na 2 dagen?

#1 , 16 jul 2020 20:05

Hallo

Bij mijn vorige werkgever had ik een een contract lopen tot 13 Juli. Deze was niet verlengd en op 15 juli ben ik begonnen aan een nieuwe job.
Nu ik ben begonnen aan deze job, blijkt het totaal niks te zijn voor me. De job is anders dan het initieel was besproken, en heb ook last met stof allergieën (is een job waarbij ik bij mensen hun huis moet komen.)

Als ik nu ontslag neem, heb ik nog recht op een uitkering? Kan iemand mij hierbij helpen want kan niet zonder inkomen leven momenteel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 16 jul 2020 20:13

Als je zelf ontslag neemt, word je doorgaans 13 weken geschorst door de RVA
(eerste keer)
En krijg je geen uitkeringen.

Dan moet je wat anders zoeken, of je werkgever vragen of ze je willen ontslaan.
Is het contract van onbepaalde duur, of van bepaalde duur (moet je normaal uitdoen ...) ?

Beginnen met interim contract is vaak niet eens zo gek.
Weinig zekerheid in begin, maar ook als werknemer simpel te beëindigen als een job je niet ligt.

Ontslagna2dagen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jul 2020 20:25

Ben momenteel op zoek naar een nieuwe job, maar wie weet wanneer ik er één vind. Hopelijk zo snel mogelijk...

Contract is een duur van 6maand. Ze willen enkel een ontslag in overleg geven, dus geen uitkering dan.

Reclame

Ontslagna2dagen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jul 2020 21:42

Als ik een job vind met dagcontract, de dagen dat ik niet werk krijg ik dan uitkering als ik hier ontslag neem?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 17 jul 2020 07:31

Contract is een duur van 6maand.
Contract bepaalde duur dien je normaal uit te doen ...
Als ze het willen stoppen in onderling overleg, mag je al blij zijn .

Langdurig contract laten vallen voor dagcontracten, gevolgd door werkloosheid .... dat gaat ook opvallen en meer dan waarschijnlijk gevolgen hebben.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#6 , 18 jul 2020 06:43

Beste

Als je beslist een bestaande vast contract zelf te vervangen door een contract met minder zekerheid dan kan je niet verwachten dat de gemeenschap de nadelen van jouw keuze betaalt...
Dus neen , normaal ga je dar geen vergoeding voor krijgen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Masty
Berichten: 88

#7 , 18 jul 2020 06:50

Zelfs als u gaat werken op basis van dagcontracten dient u uitkeringsgerechtigd te zijn om aanspraak te kunnen maken op een werkloosheidsuitkering voor de dagen die u niet werkt.
In uw geval zal dat niet lukken.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”