Ontslag wegens ziekte

Moonshade
Topic Starter
Berichten: 8

Ontslag wegens ziekte

#1 , 01 sep 2008 14:55

Beste

Ik heb MS, en heb mijn werkgever hier ook van op de hoogte gesteld.
Ik ben aangeworven voor een part time job, welke meer en meer naar fulltime met overuren wordt verandert.
Ik heb mijn werkgever er ook van op de hoogte gesteld dat ik wegens mijn ziekte niet in staat ben van fulltime te werken, maar dit zonder effect.

Ik ben sinds januari tot nu 28 dagen ziek geweest (niet op een rij) en dit telkens na een periode van fulltime werken.

Toen ik onlangs HR contacteerde om te zien of ze mij een andere job in een ander departement zouden kunnen aanbieden op termijn, kreeg ik te horen dat ze voor mij maar twee opties meer hadden.

Ik werd aangeboden een C4 te krijgen, en dan drie maand te hebben om ander werk te zoeken en dan eventueel op de dop te gaan als dit niet op tijd lukte
OF
ik kon blijven verder werken tot op het punt zij beslissen van mij toch te ontslaan.

nu voor mij is dit echt het bewijs dat ze mij uit de firma willen krijgen, en hun eerdere manier om mij zo danig op de zenuwen te werken leek dan ineens wel alsof ze me zover probeerden te krijgen dat ik zelf opstapte.

Ik kan echt niet met het feit om dat mijn ziekte voor hun een reden kan zijn om mij buiten te werken, en ik had dan ook graag geweten welke stappen ik kan ondergaan, al was het maar om te laten zien dat dit erg laag bij de grond is.

Het is al zover gekomen door dit feit dat ik deze firma al helemaal niet meer zie zitten om te blijven werken, maar ik laat ook niet zomaar met mij sollen.

Het is niet mijn fout dat ik ziek ben, en ik ben perfect in staat van parttime te werken ... Zulke dingen zouden echt niet mogen gebeuren ...

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding