Onderwijs ontslag vast benoemde lkrt

lucdeschryver
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onderwijs ontslag vast benoemde lkrt

#1 , 02 jul 2020 19:27

Beste,
Ik ben een vastbenoemde lkrt gedurende méér dan 15j.
Er werd geen verlofstelsel meer door huidge werkgever toegestaan (vandaar 'gedwongen' om functie terug op te nemen of ontslag te nemen)
Ik neem ontslag - start dan weer als tijdelijke elders in onderwijs- behoud ik mijn huidig loon of begin ik weer onderaan de ladder (of behoud ik mijn geldelijke anciëniteit ?) - bedankt om dit even te bekijken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2020 16:18

Ik begrijp u gewoonweg niet dat u uit een vastbenoemde functie stapt om een tijdelijke functie elders aan te nemen. Bestaat er geen mogelijkheid meer van verlof zonder wedde of detachering? Uw brutowedde blijft hetzelfde gezien uw loopbaan bij de "nieuwe" overheidswerkgever verder loopt. Indien u ontslag neemt uit een statutaire aanstelling en overgaat naar een tijdelijke aanstelling, bent u terug contractueel en zijn de rsz-inhoudingen contractueel van toepassing. Opgelet indien deze contractuele aanstelling niet gevolgd wordt door een statutaire aanstelling, zal u voor deze jaren tijdelijke/contractueel een privaatrechtelijk pensioen genieten.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”