Ontslag tijdens ziekte

Doeterniettoe001
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Ontslag tijdens ziekte

#1 , 23 jun 2020 09:17

Korte situatieschets
-in feb. begonnen bij nieuwe werkgever
-val eind maart ziek, lange periode.
-krijg telefoon en brief dat de samenwerking stopgezet zal worden owv interne reorganisatie,maar mag na mijn ziekte, EN OPZEG opnieuw solliciteren..

Kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jun 2020 10:00

maar mag na mijn ziekte, EN OPZEG opnieuw solliciteren..
waarom zou dit nodig zijn? uw opzeggingstermijn wordt toch geschorst tijdens ziekte
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Doeterniettoe001
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jun 2020 10:09

Moet volgens de werkgever mijn opzegtermijn na mijn ziekte nog voldoen.

Ik had een contract van onbepaalde duur, kunnen ze dat zomaar opzeggen tijdens ziekte?

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jun 2020 10:24

Moet volgens de werkgever mijn opzegtermijn na mijn ziekte nog voldoen.

Ik had een contract van onbepaalde duur, kunnen ze dat zomaar opzeggen tijdens ziekte?
natuurlijk

als je bewijs hebt dat je er na terug mag solliciteren, goed bewaren. als ze u niet terug aannemen document aan uw vakbond bezorgen, mogelijk zit er dan een schadevergoeding in op basis van art 63 wet 3/7/1978.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Doeterniettoe001
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 jun 2020 10:40

Dank u wel.

Ik kreeg enkel telefonisch te horen dat ik opnieuw mag solliciteren, ze wouden daar niets van op papier zetten.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”