Werken bij andere werkgever tijdens opzegtermijn

Niels11
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Werken bij andere werkgever tijdens opzegtermijn

#1 , 20 jun 2020 14:11

Hallo

Ik ben ontslagen wegens economische redenen en heb een opzeg van 13 weken. Ik zou dus tot 1 augustus voor mijn huidige werkgever moeten werken, nu is het zo dat hij mij niet laat werken en ik tijdelijke werkloosheid krijg. Ik heb een nieuwe job gevonden en hier zou ik op 29 juli moeten starten met werken, kan ik dit zo maar doen aangezien er geen werk is voor mij tijdens mijn opzeg? Mijn baas doet moeilijk en wil geen overeenkomst tekenen ook al ben ik zeker dat ik zoizo niet meer voor hem zal moeten werken. Is het dan wettelijk om een 2de job uit te voeren tijdens mijn opzeg? En hoe kan ik mijn tijdelijke werkloosheid stopzetten voor de laatste dagen?

alvast bedankt

Mvg Niels

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jun 2020 23:11

nu is het zo dat hij mij niet laat werken en ik tijdelijke werkloosheid krijg.
welk is de reden van de tijdelijke werkloosheid?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Robbie42
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jun 2020 12:29

Navraag bij ACV geeft aan dat de tegenopzegingsperiode van 4 weken moet behouden blijven bij tijdelijke werkloosheid overmacht corona.

Zelfs als dat betekent dat je nog 4 weken betaald wordt door de RVA.

Dit geldt niet bij tijdelijke werkloosheid om economische redenen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”