Veiligheid onderzoek bewaking

Eerljkeverkoper
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Veiligheid onderzoek bewaking

#1 , 11 jun 2020 10:14

Hallo!

Hopelijk kan iemand mij (weer) helpen met een ander probleem.

Ik had begin mei een sollicitatiegesprek met een bewakingsbedrijf X.

Alles verliep goed en ik kreeg te horen dat ik aangenomen was, mijn strafblad was blanco op 1 verkeersboetes na. Nou moesten ze het laatste ‘veiligheid-onderzoek’ doen voor mijn bewaking-badge. Na aantal weken, kreeg ik te horen dat deze was afgewezen omdat er een interne onderzoek bezig is naar mij door de politie.

Meer informatie konden/mochten zij mij niet geven, ik moest de politie contacteren. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb de politie gecontacteerd, kreeg ik na een uur telefoon terug, dat er niks ‘verdacht’ in mijn dossier te vinden is, en zij niet weten waar het over ging. Zij raadde mij aan om naar een vakbond te gaan.

Nu is mijn vraag, kan het zijn dat deze bewakingsbedrijf een leugen heeft verzonnen? Of dat de politie echter inderdaad van niks weet en moet ik iemand anders hiervoor contacteren?

Vriendelijk gegroet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pitbullspikey
Berichten: 54

#2 , 11 jun 2020 22:23

Bij een sollicitatie bij een bewakingsfirma word er een pré screening gedaan dit betekent dat de firma binnen enkele uren weet of dat de persoon negatief of positief gaat zijn voor de badge aanvraag.
Op deze manier weet de firma al een beetje u een contract te geven of niet
Als er een aanvraag gebeurt voor een badge en u gaat in veiligheidsonderzoek dan gaat de agent aangetekend schrijven krijgen van fod met de redens waarom je in veiligheidsonderzoek zit parkeerboetes en snelheidssboetes kunnen nooit een reden zijn voor een negatief advies

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”