Paritair comite 226

Mizehn
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Paritair comite 226

#1 , 27 mei 2020 07:32

Goeiemorgen

Ik ben reeds twee jaar werkzaam als administratief bediende in paritair comite 226. Ik heb de job aangenomen met weinig kennis van zaken. Het bedrijf stelde mij een brutoloon van 3000 euro voor om 50 uren per week te presteren. Ik ben daar destijds mondeling mee akkoord gegaan. Ze hebben me hiervoor een 38u contract met 6 adv dagen laten tekenen. Ik werk elke weekday van 07u tot 17u.

Nu stel ik mij toch al een tijdje vragen hierbij en ben ik op onderstaande uitgekomen...

Arbeidstijd
Als bediende in het PC226 werkt u in het stelsel van de 37 urenweek. Dit wil zeggen indien je meer dan 37 uren per week presteert je daarvoor een compensatie mag ontvangen.

Indien je meer dan 38 uren per week werkt krijg je vanaf het 39e uur overuren uitbetaald. Dit is een compensatie van 50% toeslag op de gepresteerde overuren.

Overuren gepresteerd op zondag geven recht op 100% toeslag voor de gepresteerde overuren !

Als ik het goed begrijp... Presteer ik elke week dus 11 overuren die aan 150% zouden uitbetaald moeten worden???

Wat niet gebeurt! Op mijn loonsbrief staat dat ik wekelijks 38 uur presteer, 7u36 per dag 🙄😳

Ik ben er vrij zeker van dat mijn bazen dus wekelijks 11 uren wegmoffelen en sociale fraude plegen. Wat moet ik hiermee doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 25 jun 2020 14:08

Naar uw vakbond stappen lijkt me aangewezen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”