vorige week heb ik ontslag genomen waarbij ik in wederzijds akkoord met mijn werkgever een regeling omtrent mijn opzegtermijn heb afgesproken.
Mijn werkgever heeft een document aangeleverd waarin deze opzegtermijn beschreven staat, maar er staat tevens ook volgende alinea's in waarvan ik niet zeker weet wat het betekent.
Omdat ik niet wist wat dit betekende, vroeg ik aan de werkgever of dit betekende dat ik afstand doe van mijn eindejaarspremie, maar hijzelf kon hier niet op antwoorden omdat hij het document als dusdanig gekopieerd heeft vanuit een lijst met model documenten. Zijn voorstel was om de tweede alinea, waarin gesproken wordt over de eindejaarspremie, gewoon te schrappen....
Beide partijen zien hierbij dan ook uitdrukkelijk af van alle rechten in het kader van de wet op de arbeidsovereenkomsten en doen afstand van elke contractuele en andere vorderingen tot schadevergoeding op basis van welke wetgeving ook.
...
Beide partijen komen tevens uitdrukkelijk overeen dat de werkgever geen eindejaarspremie voor het lopende jaar verschuldigd is, behalve indien in de toepasselijke collectieve arbeidsovereenkomst een andersluidende bepaling is op genomen.
...
Mijn vraag is nu: als de tweede alinea geschrapt zou worden, heb ik dan nog recht op de eindejaarspremie aangezien er in de eerste alinea gesproken wordt over het afstand doen van alle rechten in het kader van de wet op de arbeidsovereenkomsten? En de tweede alinea zou die dan tegenspreken...
Ik weet ook niet of het nodig is om hier überhaupt een melding te maken over een regeling omtrent de eindejaarspremie aangezien ik hier recht op zou moeten hebben volgens PC200.
Het betref een bediendencontract in PC200.
Alvast bedankt!