werk gsm

anti carrefour
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

werk gsm

#1 , 15 mei 2020 14:19

ben begonnen werken voor X.

na 2 maanden voeren ze een werk gsm in en iedereen kreeg een gift voucher voor een bepaald bedrag en kon kiezen of ze een gsm gingen kopen of hun huidige toestel gingen gebruiken.

ik heb met de giftvoucher een gsm gekocht er waren 3 opties 1 zonder bijbetalen en 2 met bijbetalen.

na 8 maanden is mijn contract niet meer verlengd en heb ik alle werkkleding en werkschoenen ingeleverd en krijg ik na 4 maanden een brief dat ik de gsm ook moet terugbrengen.

wat ik niet snap aangezien ik een giftvoucher ervoor heb gekregen.

moet ik deze telefoon afstaan of ben ik in mijn recht om het te houden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 15 mei 2020 15:17

De giftvoucher dient toch enkel om het bedrag zelf niet te moeten voorschieten?

U zegt zelf, het is een werk gsm, dan is het toch logisch dat die eigendom is van u werkgever?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mei 2020 16:12

je zal best eerst je nick en tekst moeten aanpassen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mei 2020 16:44

De giftvoucher dient toch enkel om het bedrag zelf niet te moeten voorschieten?

U zegt zelf, het is een werk gsm, dan is het toch logisch dat die eigendom is van u werkgever?
werkgever kan aan alle werknemers een cadeaucheque geven waarvan de werknemers eigenaar worden van de aankoop, zonder de toekenningsvoorwaarden is het gokken, heeft de werkgever zonder voorbehoud getekend voor ontvangst voor werkkledij en dergelijke? dan moet de werkgever kunnen bewijzen dat het nog in bezit van de ex werknemer is.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”