Recup uren en onder druk onslag aanbieden.

Persoon X
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Recup uren en onder druk onslag aanbieden.

#1 , 13 mei 2020 03:46

Geachte Forumleden,

1. Waar ik aan de slag was deden we overuren die we in recup konden opnemen,
maar er was nooit geen toestemming van mijn werkgever om een dag recup op te nemen.
Dus ik sta nu op redelijk wat recup uren die hij niet wilt vergoeden terwijl ze allemaal gepresteerd werden.
Ik kan al mijn uren zowel op papier als op foto bewijzen dat deze allemaal overeenkomen met wat er staat geschreven op de papieren,
dat we hebben ontvangen om onze uren op in te vullen.
Na heel wat mails te sturen weigert mijn werkgever als nog niets te vergoeden wat heel frustrerend werkt.
Heb ook al sinds februari de sociale inspectie ingeschakeld wegens geen betaling van loon etc en ik moest mijn uren doorsturen zodat
zij deze kunnen opvorderen.
Tot vandaag heb ik nog geen verdere informatie ontvangen omtrent het onderzoek.
Kunnen jullie mij misschien wat uitleg bieden hierom?
Ik vindt namelijk niet echt wat nuttig terug op internet.

2. Nu sinds april 2020 ben ik weg bij mijn werkgever net als min 2 andere collega's.
We moesten allemaal onder druk zelf ons ontslag aanbieden met wederzijds akkoord,
om de reden dat hij dan geen ontslagvergoeding moet betalen aan zijn werknemers.
Hij heeft in april 2020 de activiteiten waar ik mij mee bezighield stopgezet.
Nu zijn er nog dingen uitgekomen dat er bijdragen aan de sociale zekerheid niet werden betaald die voor onze eindejaarspremie zorgen en andere premies,
deze moesten uiterlijk vòòr 31 december 2019 betaald worden dit ging om 2 kwartalen. (6400 euro)
Deze werden na tal van aangetekende zendingen en mails op 11 mei 2020 betaald 5 maanden te laat!!
Nu mijn vraag is kan ik alsnog aanspraak op mijn ontslagvergoeding?
Hij heeft de arbeidsregels en voorwaarden geschonden en is het ontslag onwettig om het feit dat dit onder dwang gebeurde.
Volgens de arbeidsvoorwaarden moet het loon ten laatste 5de werkdag van de maand die volgt betaald worden.
Dit gebeurde niet ik kreeg in de maand januari maar 25% van mijn loon en in februari helemaal niets, dit allemaal kreeg ik begin april gestort na ik ben geweest naar mijn vakbond.
Is er dus manier om te aan te vechten?
Mag een werkgever een voicerecorder verstoppen om gesprekken tussen twee collega's af te luisteren?

Mijn excuses voor de lang tekst..
Hopelijk kunnen jullie mijn een helder antwoord geven wat mijn opties zijn.
Alvast iedereen bedankt voor de nodige moeite. :)

Vriendelijke Groet,

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding