Schorsing na einde contractdatum

Cv22
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schorsing na einde contractdatum

#1 , 12 mei 2020 17:47

Ik heb een contract bepaalde duur tem 30 juni en heb mijn ontslag gekregen met een opzeggingsperiode. Het lukte me niet meer om daar nog te werken en werd ziek en heb een attest tem 30 juni. Mijn opzeggingsperiode wordt verlengd maar eindigt mijn contract op 30 juni of moet ik nog langer werken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mei 2020 23:12

Ik heb een contract bepaalde duur tem 30 juni en heb mijn ontslag gekregen met een opzeggingsperiode. Het lukte me niet meer om daar nog te werken en werd ziek en heb een attest tem 30 juni. Mijn opzeggingsperiode wordt verlengd maar eindigt mijn contract op 30 juni of moet ik nog langer werken?
kon je nog wel worden ontslagen met een opzeggingstermijn?
is dit je eerste arbeidsovereenkomst van bepaalde duur, welke datum indiensttreding

wet 3/7/1978 art 40 § 2. In afwijking van paragraaf 1, kan elke partij de overeenkomst die voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk is aangegaan vóór het verstrijken van de termijn zonder dringende reden beëindigen tijdens de eerste helft van de overeengekomen duurtijd.....
§ 3. Wanneer de partijen verscheidene opeenvolgende arbeidsovereenkomsten voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk hebben gesloten waarvan de opeenvolging gerechtvaardigd is overeenkomstig artikel 10 of 10bis, kan de mogelijkheid van opzegging bepaald bij paragraaf 2 slechts worden toegepast op de eerste overeenkomst die de partijen hebben gesloten.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Cv22
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mei 2020 14:08

Van 1/9

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 mei 2020 11:33

Van 1/9
dan kan u best met uw arbeidsovereenkomst langs uw vakbond gaan, mijne inziens kan de verbreking van de overeenkomst door uw werkgever worden vastgesteld.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”