Vermindering werkuren + ontslag

maluka
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vermindering werkuren + ontslag

#1 , 08 mei 2020 19:42

Ik heb tijdens mijn tijdelijke werkloosheid (wegens covid-19) een gesprek gehad met mijn werkgever. Ik zou een nieuw contract krijgen voor 8u i.p.v. 16u voor de coronatijd omdat er minder werk is. ook werd mij meegedeeld dat mijn contract zou aflopen in augustus 2021 omdat de situatie ook verandert in de privépraktijk (waar expertises gebeuren voor de verzekeringen) doordat mijn werkgever (een dokter) in het ziekenhuis op pensioen gaat.
Ik werk daar al 10 jaar en zou dus kunnen genieten van een opzeggingsvergoeding of opzeggingstermijn van ongeveer 8 maanden op basis van die 16u.
Als ik akkoord ga met een vermindering naar 8u verlies ik natuurlijk de helft van mijn loon.
Blijkbaar kan ik die vermindering weigeren.
Ik word sowieso ontslagen.
Ik ben altijd zeer flexibel geweest. Mijn werkgever kreeg ook een premie omwille van mijn beperking (chronische vermoeidheid) maar heb nooit veel begrip gevoeld voor deze beperking.
Nu zie ik de ware aard van mijn werkgever en heb ik zin voor deze vermindering van uren te weigeren want financieel is dit voor mij het voordeligste en voor 1 keer op mijn rechten te staan.
Graag jullie mening daarover.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mei 2020 23:05


Blijkbaar kan ik die vermindering weigeren.
inderdaad
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mei 2020 08:57