Ontslag tijdens economische werkloosheid

8888
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag tijdens economische werkloosheid

#1 , 04 mei 2020 05:58

Ik was in april economisch werkloos, de laatste week (per 27/4) werd ik ziek, na de melding op 27/4 werd ik dezelfde dag telefonisch ontslaan. Ik was 3 maanden in dienst als bediende, 2 dagen later ontving ik mijn ontslagbrief met enkel de melding dat ik ontslaan werd en dat de vergoeding volgens de wettelijke bepalingen zal volgen bij de eerstvolgende loonuitkering. Geen melding ivm opzegtermijn of afspraken omtrent inlevering bedrijfswagen , laptop etc

Is dit een correcte werkwijze? Wacht ik gewoon af of?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mei 2020 09:07

Dit mag.
De vooropzeg is aan het lopen terwijl je stempelt het word niet geschorst.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mei 2020 11:03

Dit mag.
De vooropzeg is aan het lopen terwijl je stempelt het word niet geschorst.
verkeerd advies
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 mei 2020 11:17

Geen melding ivm opzegtermijn

Is dit een correcte werkwijze?
er is geen opzeggingstermijn te vermelden in de kennisgave je arbeidsovereenkomst is beëindigd op basis van art 39bis 3/7/1978

best controleren dat je feestdag van in mei waarop je recht hebt mee uitbetaald worden
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 mei 2020 12:41

Dit mag.
De vooropzeg is aan het lopen terwijl je stempelt het word niet geschorst.
verkeerd advies

Je werd ontslagen. Hoe beïnvloedt de tijdelijke werkloosheid de opzegperiode?

Bij tijdelijke werkloosheid wegens overmacht (coronacrisis), loopt de opzegperiode gewoon door tijdens de periode van tijdelijke werkloosheid. Het is dus perfect mogelijk dat de opzegtermijn afloopt tijdens die periode, zonder dat de persoon in kwestie nog moet gaan werken.

Dit zijn niet mijn woorden !!!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 mei 2020 14:17

Dit mag.
De vooropzeg is aan het lopen terwijl je stempelt het word niet geschorst.
verkeerd advies

Je werd ontslagen. Hoe beïnvloedt de tijdelijke werkloosheid de opzegperiode?

Bij tijdelijke werkloosheid wegens overmacht (coronacrisis), loopt de opzegperiode gewoon door tijdens de periode van tijdelijke werkloosheid. Het is dus perfect mogelijk dat de opzegtermijn afloopt tijdens die periode, zonder dat de persoon in kwestie nog moet gaan werken.

Dit zijn niet mijn woorden !!!!
er is een kennisgave die niet voldoet aan de wettelijke vormvereisten, al wat je aanhaalt heeft geen toepassing in deze zaak.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”